środa, 17 lipca, 2024

Ostatnie posty

Zakaz na rasistowską reklamę Calvina Kleina FKA Twigs częściowo cofnięty, nadal nie może być wyświetlany w pobliżu dzieci

Kontrowersyjna kampania FKA Twigs dla Calvina Kleina – która została tymczasowo zakazana w Wielkiej Brytanii ze względu na jej ryzykowny charakter – może być teraz ponownie pokazywana w większości części kraju, według BBC.

Advertising Standards Authority (ASA), organizacja regulująca reklamy w Wielkiej Brytanii, podobno orzekła, że zdjęcie, o którym mowa, nie było jednoznacznie seksualne, jak wcześniej sugerowali krytycy.

Jest jednak jedno zastrzeżenie: reklama podobno nie może być wyświetlana w miejscach, w których mogłyby ją zobaczyć dzieci.

Zakaz wyświetlania reklamy Calvina Kleina z udziałem FKA Twigs w Wielkiej Brytanii został częściowo zniesiony. Calvin Klein
Reklama została początkowo zakazana, ponieważ uznano, że może spowodować „poważną obrazę” Mert & Marcus/Calvin Klein/MEGA
Twigs pojawiła się w kampanii ubrana tylko w koszulkę i nic pod spodem. Mert & Marcus/Calvin Klein/MEGA

Page Six skontaktowało się z Twigs w celu skomentowania tej decyzji, ale nie otrzymało natychmiastowej odpowiedzi. 36-letnia brytyjska piosenkarka nie odniosła się jeszcze do najnowszych informacji w mediach społecznościowych.

W styczniu ujawniono, że skwierczące zdjęcie Twigs z kampanii Calvina Kleina zostało usunięte po tym, jak ASA otrzymała skargi od zaledwie dwóch osób, które uznały je za nieodpowiednie.

Pikantne zdjęcie – opatrzone hasłem „Calvins or nothing” – pokazywało piosenkarkę „Cellophane” ubraną jedynie w koszulę narzuconą na jej nagie ciało.

Twigs nie odniosła się jeszcze do ostatniej decyzji Advertising Standards Authority. fkatwigs/Instagram
Wcześniej informowano, że tylko dwie osoby złożyły skargę na reklamę piosenkarki w Calvin Klein. WireImage

ASA poinformowała wówczas, że usunęła reklamę, ponieważ „wykorzystywała nagość i koncentrowała się na cechach fizycznych FKA twigs, a nie na ubraniach, do tego stopnia, że przedstawiała ją jako stereotypowy obiekt seksualny.”

Organizacja samoregulacyjna dodała również, że „kompozycja obrazu skupiła uwagę widzów na ciele modelki, a nie na reklamowanej odzieży” i mogła spowodować „poważne obrażenie”

Twigs wkrótce potem odwołał się do ASA, stwierdzając, że zakaz ten był „podwójnym standardem”.

Twigs wcześniej wezwała ASA za „podwójne standardy” fkatwigs/Instagram
„Widzę piękną, silną, kolorową kobietę” – powiedziała wcześniej piosenkarka o swojej kampanii.

„Nie widzę 'stereotypowego obiektu seksualnego’, którym mnie określili” – napisała piosenkarka „Two Weeks” na Instagramie w styczniu.

„Widzę piękną, silną, kolorową kobietę, której niesamowite ciało pokonało więcej bólu, niż możesz sobie wyobrazić.”

Czytaj również:  Tom Sandoval dissuje Raquel Leviss, zmieniając tekst: "Nie dla mnie

Pozornie odnosząc się do skąpo odzianego Jeremy’ego Allena White’a, gwiazdora „The Bear”, w reklamie Calvina Kleina, dodała wówczas: „W świetle przeglądu innych przeszłych i obecnych kampanii tego rodzaju, nie mogę oprzeć się wrażeniu, że istnieją tu pewne podwójne standardy.”

Zakaz Twigs miał miejsce zaledwie tydzień po tym, jak Jeremy Allen White rozebrał się na potrzeby własnej kampanii z Calvinem Kleinem. Mert Alas/Calvin Klein/MEGA
Twigs najwyraźniej porównała krytykę, jaką otrzymała za swoją reklamę, do pochwał, jakie otrzymał White. Mert Alas/Calvin Klein/MEGA

„Jestem dumna z mojej fizyczności i utrzymuję sztukę, którą tworzę za pomocą mojego naczynia, zgodnie ze standardami kobiet takich jak josephine baker, eartha kitt i grace jones, które przełamały bariery tego, jak wygląda bycie wzmocnionym i okiełznanie wyjątkowej ucieleśnionej zmysłowości.”


For more Page Six you love…

  • Posłuchaj naszego cotygodniowego podcastu „We Hear”
  • Kupuj nasze ekskluzywne produkty

Twigs zakończyła dziękując Calvinowi Kleinowi i zauważyła, że w sesji zdjęciowej mogła wyrazić siebie „dokładnie tak, jak chciała.”

Twigs była wdzięczna Calvinowi Kleinowi za tę możliwość. Jed Cullen/Dave Benett/Getty Images
Amerykańska marka modowa również wsparła piosenkarkę w obliczu reakcji. fkatwigs/Instagram

Amerykańska marka modowa również poparła piosenkarkę w tym czasie, mówiąc: „Zdjęcia nie były wulgarne i przedstawiały dwie pewne siebie i wzmocnione kobiety, które zdecydowały się identyfikować z marką Calvin Klein, a reklamy zawierały postępowe i oświecone przesłanie”

Według BBC, ASA uznała uczucia Twigs w swoim ostatnim oświadczeniu, mówiąc, że była świadoma „znaczącej siły odczuć opinii publicznej, w tym poglądów wyrażonych przez FKA twigs.”

Organizacja podobno stwierdziła, że jej decyzja o rewizji pierwotnego orzeczenia była „podyktowana obawą, że nasze uzasadnienie zakazu reklamy było zasadniczo błędne” Najnowsza decyzja jest podobno ostateczna.

Latest Posts

Nie przegap