Kontrowersyjna kampania FKA Twigs dla Calvina Kleina – która została tymczasowo zakazana w Wielkiej Brytanii ze względu na jej ryzykowny charakter – może być teraz ponownie pokazywana w większości części kraju, według BBC.
Advertising Standards Authority (ASA), organizacja regulująca reklamy w Wielkiej Brytanii, podobno orzekła, że zdjęcie, o którym mowa, nie było jednoznacznie seksualne, jak wcześniej sugerowali krytycy.
Jest jednak jedno zastrzeżenie: reklama podobno nie może być wyświetlana w miejscach, w których mogłyby ją zobaczyć dzieci.
Page Six skontaktowało się z Twigs w celu skomentowania tej decyzji, ale nie otrzymało natychmiastowej odpowiedzi. 36-letnia brytyjska piosenkarka nie odniosła się jeszcze do najnowszych informacji w mediach społecznościowych.
W styczniu ujawniono, że skwierczące zdjęcie Twigs z kampanii Calvina Kleina zostało usunięte po tym, jak ASA otrzymała skargi od zaledwie dwóch osób, które uznały je za nieodpowiednie.
Pikantne zdjęcie – opatrzone hasłem „Calvins or nothing” – pokazywało piosenkarkę „Cellophane” ubraną jedynie w koszulę narzuconą na jej nagie ciało.
ASA poinformowała wówczas, że usunęła reklamę, ponieważ „wykorzystywała nagość i koncentrowała się na cechach fizycznych FKA twigs, a nie na ubraniach, do tego stopnia, że przedstawiała ją jako stereotypowy obiekt seksualny.”
Organizacja samoregulacyjna dodała również, że „kompozycja obrazu skupiła uwagę widzów na ciele modelki, a nie na reklamowanej odzieży” i mogła spowodować „poważne obrażenie”
Twigs wkrótce potem odwołał się do ASA, stwierdzając, że zakaz ten był „podwójnym standardem”.
„Nie widzę 'stereotypowego obiektu seksualnego’, którym mnie określili” – napisała piosenkarka „Two Weeks” na Instagramie w styczniu.
„Widzę piękną, silną, kolorową kobietę, której niesamowite ciało pokonało więcej bólu, niż możesz sobie wyobrazić.”
Pozornie odnosząc się do skąpo odzianego Jeremy’ego Allena White’a, gwiazdora „The Bear”, w reklamie Calvina Kleina, dodała wówczas: „W świetle przeglądu innych przeszłych i obecnych kampanii tego rodzaju, nie mogę oprzeć się wrażeniu, że istnieją tu pewne podwójne standardy.”
„Jestem dumna z mojej fizyczności i utrzymuję sztukę, którą tworzę za pomocą mojego naczynia, zgodnie ze standardami kobiet takich jak josephine baker, eartha kitt i grace jones, które przełamały bariery tego, jak wygląda bycie wzmocnionym i okiełznanie wyjątkowej ucieleśnionej zmysłowości.”
For more Page Six you love…
- Posłuchaj naszego cotygodniowego podcastu „We Hear”
- Kupuj nasze ekskluzywne produkty
Twigs zakończyła dziękując Calvinowi Kleinowi i zauważyła, że w sesji zdjęciowej mogła wyrazić siebie „dokładnie tak, jak chciała.”
Amerykańska marka modowa również poparła piosenkarkę w tym czasie, mówiąc: „Zdjęcia nie były wulgarne i przedstawiały dwie pewne siebie i wzmocnione kobiety, które zdecydowały się identyfikować z marką Calvin Klein, a reklamy zawierały postępowe i oświecone przesłanie”
Według BBC, ASA uznała uczucia Twigs w swoim ostatnim oświadczeniu, mówiąc, że była świadoma „znaczącej siły odczuć opinii publicznej, w tym poglądów wyrażonych przez FKA twigs.”
Organizacja podobno stwierdziła, że jej decyzja o rewizji pierwotnego orzeczenia była „podyktowana obawą, że nasze uzasadnienie zakazu reklamy było zasadniczo błędne” Najnowsza decyzja jest podobno ostateczna.