Szumnie zapowiadany debiut reżyserski Deva Patela „Monkey Man” i „The First Omen” wypadły poniżej oczekiwań.
Godzilla x Kong: The New Empire były najsilniejszymi potworami w kasie w ten weekend, ponieważ debiut reżyserski Deva Patela Monkey Man i nadprzyrodzona odsłona franczyzy The First Omen otworzyły się poniżej oczekiwań.
Żaden z filmów gatunkowych nie miał szans na odebranie pierwszego miejsca filmowi Warner Bros. i Legendary Godzilla x Kong, ale miał nadzieję na większy kawałek przysłowiowego tortu kasowego. Godzilla, od filmowca Adama Wingarda, okazuje się być znaczącym zwycięstwem dla Legendary Pictures Josha Grode’a po piętach Dune: Część druga, który do tej pory jest najlepiej zarabiającym filmem roku z 660,7 milionami dolarów w globalnej sprzedaży biletów do niedzieli. Godzilla to także duże zwycięstwo dla serii MonsterVerse Warner Bros. i Legendary, w czasach, gdy wiele franczyz walczy o zachowanie świeżości.
Godzila x Kong znalazł się na szczycie listy przebojów z 31,7 milionami dolarów w swojej drugiej odsłonie, osiągając 135 milionów dolarów. Spadł o 60 procent, co jest stosunkowo dobrym wynikiem jak na tytuł, który osiągnął 80 milionów dolarów. Za granicą spadł tylko o 53 procent do 59,3 miliona dolarów na 69 rynkach, co daje łączną kwotę 226 milionów dolarów za granicą – w tym 92,2 miliona dolarów w Chinach – i 361,1 miliona dolarów na całym świecie.
Zaprezentowany przez Universal i Jordan Peele’s Monkeypaw Productions, Monkey Man zajął drugie miejsce z szacunkową kwotą 10,1 miliona dolarów. Przed weekendem wyniki sugerowały, że zarówno Monkey Man, jak i The First Omen znajdą się w ścisłym wyścigu z wynikiem od 12 do 14 milionów dolarów każdy.
Ogromnym problemem jest nadmiar męskich projektów, choć The First Omen udało się zwabić również wiele młodszych kobiet (49 procent). W pozostałych dwóch projektach ponad 60 procent stanowili mężczyźni.
Podczas gdy 10 milionów dolarów niekoniecznie jest złą liczbą dla filmu, który zapewnił dystrybucję studyjną w 11 godzinie za namową Peele’a, oczekiwania były wysokie po tym, jak Universal sprytnie zadebiutował Monkey Man na South by Southwest, gdzie otrzymał porywającą reakcję publiczności, influencerów i krytyków.
Universal i twórcy filmu mają nadzieję na długą karierę, ale opinie o filmie zmieniły się, gdy Monkey Man wszedł na rynek. Film uzyskał od widzów ocenę B+ CinemaScore i podzielił się w ankietach PostTrak. Jego wynik na Rotten Tomatoes początkowo oscylował wokół 94 procent, ale potem spadł do 87 procent. (The First Omen’s RT score nie jest zbyt daleko w tyle, na poziomie 81 procent)
Film Patela jest inspirowany serią John Wick i legendą Hanumana, ikony uosabiającej siłę i odwagę. Oprócz reżyserii, Patel wciela się w rolę anonimowego młodego mężczyzny w masce goryla, który zarabia na życie pracując noc po nocy w podziemnym klubie walki, kiedy odkrywa sposób na infiltrację elitarnej grupy odpowiedzialnej za śmierć jego matki i dokonanie zemsty. Czyniąc to, pomaga również ratować biednych i bezsilnych mieszkańców miasta.
The First Omen, prequel filmu Richarda Donnera z 1976 roku, osiągnął szacunkową wartość 8,4 miliona dolarów, plasując się na 4. miejscu za Ghostbusters: Frozen Empire. Disney zawsze wiedział, że będzie to konkurencyjne pole gry, ale zdecydował się zmienić kurs i wypuścić nadprzyrodzony horror w kinach, aby pomóc wystawcom zrekompensować niedobór treści spowodowany zeszłorocznymi strajkami (The First Omen został stworzony dla Disney’s Hulu, a nie na duży ekran, a zatem jego produkcja kosztowała około 30 milionów dolarów)
The First Omen z Nell Tiger Free w roli młodej Amerykanki, która zostaje wysłana do Rzymu, aby rozpocząć życie w służbie kościoła katolickiego, kiedy napotyka ciemność, która sprawia, że kwestionuje własną wiarę i odkrywa przerażający spisek mający na celu narodziny wcielonego zła. Film otrzymał ocenę C CinemaScore, co nie jest niczym niezwykłym dla gatunku horroru
Filmowiec Arkasha Stevenson wyreżyserowała The First Omen na podstawie scenariusza, który napisała wraz z Timem Smithem i Keithem Thomasem. Ben Jacoby jest autorem scenariusza, a film oparty jest na postaciach stworzonych przez Davida Seltzera. W obsadzie znaleźli się również Tawfeek Barhom, Sonia Braga, Ralph Ineson i Bill Nighy.
Za granicą film Stevensona rozpoczął się od 9,1 miliona dolarów z 43 rynków materialnych, podczas gdy Monkey Man zebrał zaledwie 2,6 miliona dolarów z pierwszych 27 rynków.
Universal był jednak w stanie świętować, że Oppenheimer Christophera Nolana stał się jego najlepiej zarabiającym filmem wszechczasów na arenie międzynarodowej, wyprzedzając Mroczny Rycerz filmy z 638.4 milionami dolarów do tej pory.
Kung Fu Panda 4 również daje Universal i DreamWorks Animation powody do uśmiechu; przekroczył granicę 400 milionów dolarów na całym świecie, w tym 166,1 miliona dolarów w kraju. W Ameryce Północnej jest to obecnie druga najlepiej zarabiająca seria studia, za Madagaskar.
7 kwietnia, 7:30: Zaktualizowano o poprawione szacunki weekendowe.
7 kwietnia, 9:30: Zaktualizowano o szacunki zagraniczne.
Ta historia została pierwotnie opublikowana 6 kwietnia o 8:33
Biuletyny THR
Zapisz się, aby codziennie otrzymywać wiadomości THR prosto do swojej skrzynki odbiorczej
Subskrybuj Sign Up