piątek, 3 maja, 2024

Ostatnie posty

China Box Office: 'Avatar 2′ ma szansę na 120 milionów dolarów na otwarcie

Film Jamesa Camerona Avatar: The Way of Water ma dobry start w Chinach pomimo znacznej niepewności związanej z sytuacją zdrowia publicznego w tym kraju.

Do godziny 12:00 czasu lokalnego w piątek, film zarobił 15.2 milionów dolarów (RMB106 milionów), włączając w to czwartkowe pokazy przedpremierowe, według regionalnej firmy konsultingowej Artisan Gateway. Firma przewiduje, że Avatar 2 zakończy weekend z wynikiem otwarcia od 119 do 128 milionów dolarów (od 830 do 890 milionów RMB)

Największa chińska aplikacja do sprzedaży biletów, Maoyan, przewiduje, że Droga wody zakończy swój lokalny cykl z wynikiem 360 milionów dolarów (2,51 miliarda RMB), co uczyniłoby go zdecydowanie największym filmem Hollywood w tym kraju w tym roku (ponad dwukrotnie większym niż Jurassic World: Dominium o wartości 157 milionów dolarów) i trzecim największym amerykańskim tytułem wszech czasów w Chinach. Jednak nawet w najlepszych czasach, prognozy Maoyan – przewidywania, które opierają się na wczesnych wskaźnikach sprzedaży, ocenach użytkowników i trajektoriach wydajności poprzednich tytułów – mają tendencję do ulegania znacznym zmianom w pierwszych dniach po premierze. A prognozy dotyczące zysków Avatara 2 są szczególnie trudne do oszacowania ze względu na niepewność związaną z rozległymi epidemiami COVID-19, które obecnie przetaczają się przez główne miasta Chin. Artisan Gateway prognozuje szeroki zakres dla Avatar 2 – od $315 milionów do $415 milionów (RMB 2.2 mld do RMB 2.9 mld) – odzwierciedlając nieprzewidywalność chwili

W zeszłym tygodniu Chiny ogłosiły nagłe zmiany w swojej narodowej odpowiedzi zdrowotnej, znosząc prawie wszystkie surowe ograniczenia „COVID zero”, które obowiązywały od początku pandemii. Większość wymogów dotyczących testów została wyeliminowana, a kod QR będący dowodem zdrowia, który był obowiązkowy, aby wejść do większości miejsc publicznych, został usunięty. Nagły zwrot w polityce był odpowiedzią na rosnący niepokój społeczny związany z życiem w niekończących się blokadach, a także na rosnące wskaźniki infekcji w wielu chińskich miastach, które zdaniem niektórych ekspertów zdrowia publicznego sprawiły, że „COVID zero” stało się nie do utrzymania.

Czytaj również:  John Oliver wyśmiewa George'a Santosa i Fabio w programie "Last Week Tonight

Na pierwszy rzut oka, nagła swoboda ruchów społecznych w Chinach wydaje się być dobrodziejstwem dla kinowych seansów. Według szacunków Artisan Gateway w ten weekend działa około 75% chińskich kin, podczas gdy jeszcze dwa tygodnie temu było ich mniej niż 50%. Ale gwałtowny wzrost liczby zakażeń wirusem COVID-19 szybko nastąpił po rozluźnieniu, powodując powszechny niepokój i wzór dobrowolnej samoizolacji wśród chińskiego społeczeństwa. Ze względu na zawieszenie testów, niemożliwe jest uzyskanie wiarygodnych danych na temat tego, jak bardzo wzrosły wskaźniki infekcji w Chinach, ale niepotwierdzone dowody w Pekinie – doniesienia o przeciążonych szpitalach, firmach utrudnionych przez dużą liczbę nieobecnych pracowników i w większości pustych ulicach – sugerują, że trwa potencjalnie ogromna epidemia

Ale jeśli jest coś, co może zwabić ostrożną chińską publiczność z powrotem do wspólnych przestrzeni, to być może jest to Avatar 2. Wśród chińskich millenialsów niewiele tytułów budzi taką nostalgię jak pierwszy Avatar. Film należał do pierwszej fali hollywoodzkich przebojów kinowych, które pojawiły się w kraju, gdy ten wkraczał w erę boomu kasowego późnych lat sześćdziesiątych – a Avatar stał się największą sensacją spośród nich wszystkich. Pierwszy film zarobił 202,6 miliona dolarów, co w 2010 roku, kiedy w Chinach było zaledwie 5 690 sal kinowych, było sumą zdumiewającą (dziś jest ich ponad 82 000). Wystarczyły trzy lata i budowa kolejnych tysięcy kin, by rekord Chin Avatara padł (na rzecz Podróży na Zachód Stephena Chowa, która w 2013 roku przyniosła 215 milionów dolarów). A kiedy oryginalny Avatar został ponownie wydany w Chinach w marcu 2021 roku – w ramach oferty regulatorów mającej na celu zwiększenie sprzedaży w okresie pandemicznego zastoju zarówno dla chińskich, jak i hollywoodzkich wydań – zarobił zdrowo 58 milionów dolarów, co było czwartym największym wynikiem wśród wszystkich amerykańskich filmów w tym roku.

Czytaj również:  Lindsay Lohan wychodzi za biznesmena Badera Shammasa: "Każda kobieta powinna się tak czuć"

To, w jaki sposób „The word of mouth” The Way of Water współgra z wahaniami widzów, zadecyduje o jego ostatecznym losie w Chinach – a być może nawet o tym, jak daleko sequel wspina się w światowych księgach rekordów.

Latest Posts

Nie przegap