piątek, 3 maja, 2024

Ostatnie posty

Dish Network, DirecTV Merger would Make Sense in the „Near Term,” Exec Says

Po kilku kwartałach deklarowania potencjalnej fuzji Dish Network i DirecTV jako „nieuniknione”, Dish Network przewodniczący Charlie Ergen wydawał się przesunąć w górę osi czasu środa.

Po ogłoszeniu wyników za trzeci kwartał przez Dish Network, Ergen został zapytany przez analityka, czy obecne środowisko polityczne pozwoli na długo oczekiwaną fuzję obu firm.

„Jesteś niezdecydowany, aby być polityczną piłką nożną dla kogoś, kto narzeka na duże firmy lub cokolwiek w cyklu wyborczym. Ale ten cykl wyborczy kończy się w przyszłym tygodniu. A potem masz okno, w którym myślę, że wszystkie firmy patrzą na M&A” – powiedział Ergen.

„Jeśli czas byłby odpowiedni, to w najbliższym okresie, a nie w dłuższym” – dodał.

Dwie firmy wcześniej próbowały połączyć się w 2002 roku, ale zostały zablokowane przez federalnych regulatorów, którzy powiedzieli, że połączenie zmniejszy liczbę opcji wideo dla konsumentów. Ergen powiedział, że nie przewiduje, że jest to problem już więcej.

„Jeśli chodzi o prawny sprzeciw wobec fuzji, to został on zmniejszony przez czas i oczywiście [przez] degradację biznesu telewizji linearnej i konkurencji ze strony dziesiątek firm w biznesie OTT i rozprzestrzeniania się szerokopasmowego dzisiaj,” Ergen powiedział.

Połączenie może pomóc dwóch operatorów telewizji satelitarnej lepiej konkurować z firm kablowych i innych w przestrzeni strumieniowej.

Dish odnotował w trzecim kwartale spadek o około 184 tys. klientów w swoim tradycyjnym biznesie telewizji satelitarnej Dish, kończąc wrzesień z liczbą 7,61 mln. Całkowita liczba użytkowników płatnej telewizji również spadła do 10,02 mln, z 10,98 mln w poprzednim roku.

Tymczasem firma odnotowała wzrost z jej biznesem streamingowym Sling TV, po kilku kwartałach strat, dodając około 214 000 abonentów w ostatnim kwartale, aby osiągnąć 2,41 miliona. Firma przypisała część wzrostu do sezonów piłkarskich NFL i college’u. Jest to nadal poniżej 2,5 miliona subów zgłoszonych w trzecim kwartale 2021 roku.

Czytaj również:  Calista Flockhart o wysokiej stawce gry Lee Radziwill w "Feud" i smutnym końcu starego Nowego Jorku

Zapytany, czy będzie bardziej celowy wysiłek, aby przenieść abonentów satelitarnych firmy do streamingu, Erik Carlson, prezes i dyrektor generalny Dish, powiedział, że firma znalazła „spiky” churn i zaangażowanie wśród klientów streamingu, co oznacza, że firma nie chce „inwestować zbyt wiele” w konsumenta sezonowego. Tymczasem klient Dish ma tendencję do być z obszarów wiejskich i starszej demografii, co stanowi kolejne wyzwanie dla migracji. Mimo to, jest to coś, na co firma patrzy.

„Jesteśmy oczywiście oportunistyczne z tym relacji klienta mamy z Dish i jak jeszcze można spieniężyć lub utrzymać tego klienta w ramach ogólnego ekosystemu Dish. To może być produkt Sling, że oczywiście może być produkt Boost. Ale zobaczysz, że zaczniemy zarabiać na naszych relacjach z klientami i zachować je w sposób strategiczny,” powiedział Carlson.

Latest Posts

Nie przegap