niedziela, 25 lutego, 2024

Ostatnie posty

Fox News, Smartmatic wygrywają w pojedynkach dotyczących fałszerstw wyborczych

Postanowienie sądu zawierało zaawansowane roszczenia obu stron. Spór koncentruje się na zarzutach, że Fox, próbując zwiększyć oglądalność, wykorzystał popularność byłego prezydenta Donalda Trumpa poprzez sfabrykowanie narracji, że Smartmatic spowodował, że nieuczciwie przegrał wybory.

Fox Corp building.

Getty Images

Decyzja Fox News z ostatniej chwili o zapłaceniu prawie 800 milionów dolarów, aby uniknąć procesu w związku z oskarżeniami o zniesławienie Dominion Voting System poprzez nadawanie fałszywych oświadczeń, że wybory prezydenckie w 2020 roku zostały skradzione, opłaca się.

Sędzia sądu najwyższego stanu Nowy Jork w wydanym w środę postanowieniu uznał, że Smartmatic musi stawić czoła roszczeniom wzajemnym Fox News, oskarżając firmę produkującą maszyny do głosowania o próbę stłumienia wypowiedzi sieci poprzez wniesienie pozwu o wartości 2,7 miliarda dolarów. Sąd uzasadnił to częściowo brakiem wyroku stwierdzającego, że Fox News zniesławił Dominion Voting Systems.

„Pozostała możliwa do ustalenia kwestia faktyczna do rozstrzygnięcia w tym postępowaniu, czy pozwani działali z rzeczywistą złośliwością, co jest elementem, który powodowie muszą udowodnić również tutaj”, stwierdzono w postanowieniu

Jednak wygrywając Smartmatic, sędzia Sądu Najwyższego Nowego Jorku David Cohen odmówił oddalenia pozwu przeciwko Fox. Stwierdził, że firma „w wystarczającym stopniu twierdziła”, że pracownicy sieci „odegrali pozytywną rolę w publikacji zniesławienia”

„Co więcej, powodowie wystarczająco twierdzili, że pracownicy Corp. działali ze złośliwością, celowo i świadomie publikując fałszywe historie o powodach, aby przynieść korzyści interesom finansowym Corp.” – napisał Cohen.

Pomimo ugody w wysokości 788 milionów dolarów w celu rozstrzygnięcia podobnego pozwu wniesionego przez Dominion Voting Systems, Fox nadal boryka się z rosnącymi problemami prawnymi związanymi z rozpowszechnianiem skrajnie prawicowych teorii spiskowych, że wybory w 2020 roku zostały skradzione przy pomocy firm zajmujących się technologią głosowania. W ubiegłym roku zarząd Fox Corp. został pozwany za rzekome przyjęcie modelu biznesowego skoncentrowanego na pogoni za zyskami poprzez celowe rozpowszechnianie nieprawdy i lekceważenie ryzyka narażenia się na roszczenia o zniesławienie.

Czytaj również:  Henry Winkler o szokującym finale serialu "Barry": "Oniemiałem"

Spór koncentruje się na zarzutach, że Fox, próbując zwiększyć oglądalność, wykorzystał popularność byłego prezydenta Donalda Trumpa poprzez sfabrykowanie narracji, że Smartmatic spowodował, że nieuczciwie przegrał wybory.

Zniesławiające stwierdzenia będące przedmiotem sprawy: Smartmatic jest wenezuelską firmą kontrolowaną przez skorumpowanych dyktatorów z krajów socjalistycznych i komunistycznych; jej technologia wyborcza była używana w sześciu stanach, w których wyniki były zbliżone; jej oprogramowanie zostało zaprojektowane do „fałszowania” wyborów i robiło to poprzez zmianę głosów; oraz że firmie zakazano udziału w poprzednich wyborach w Stanach Zjednoczonych.

Po tym, jak sąd w 2022 r. odmówił oddalenia pozwu, Fox złożył pozew wzajemny na podstawie nowojorskiego prawa pozwalającego na wcześniejsze oddalenie skarg mających na celu ograniczenie wolności słowa. Twierdził, że żądanie ponad 2,7 miliarda dolarów jest przesadzone i ma na celu stłumienie jego praw wynikających z Pierwszej Poprawki.

Chociaż sędzia uznał, że pozew Smartmatic ma „istotną podstawę prawną”, stwierdził, że firma nie wykazała, że istnieje „wiążące ustalenie”, że jej roszczenia są ważne.

„Argumentem pozwanych jest to, że domniemane szkody powodów są tak złagodzone w stosunku do ich rzeczywistych utraconych zysków, że zostały powołane i / lub poszukiwane w celu ograniczenia praw pozwanych do wolności słowa” – stwierdzono w postanowieniu. „Argument ten nie został jeszcze rozstrzygnięty w żadnym sądzie.”

Nawet jeśli decyzja sądu na korzyść Dominion w sprawie wyroku podsumowującego ma zastosowanie do tej sprawy, co wyjaśnił, że tak nie jest, Cohen powiedział, że nadal istnieje „możliwa do ustalenia kwestia faktyczna” dotycząca tego, czy Fox działał z rzeczywistą złośliwością – element zniesławienia, który Smartmatic będzie musiał również udowodnić w swoim pozwie

Postanowienie sądu wydane w środę rozwinęło roszczenia obu stron. Odmawiając odrzucenia pozwu przeciwko Fox, Cohen wskazał na zarzuty wobec kadry kierowniczej oskarżonej o udział w domniemanym planie, w tym byłego prezesa Ruperta Murdocha i jego następcy, Lachlana Murdocha. Murdochowie mieli rzekomo mieć pełną kontrolę redakcyjną i władzę decyzyjną nad siecią, z uprawnieniami do wprowadzania korekt lub wycofywania.

Czytaj również:  Isabelle Thomas, filmowiec i żona producenta "Killers of the Flower Moon" Bradleya Thomasa, zmarła w wieku 39 lat

Biuletyny THR

Zapisz się, aby codziennie otrzymywać wiadomości THR prosto do swojej skrzynki odbiorczej

Subskrybuj Sign Up

Latest Posts

Nie przegap