środa, 1 maja, 2024

Ostatnie posty

Jak 'Gaslit’, 'Impeachment: American Crime Story” charakteryzatorzy zmienili Seana Penna i Sarah Paulson w postacie historyczne

Jako projektant makijażu i włosów Seana Penna w filmie Gaslit, Kazu Hiro musiał zmienić dwukrotnego zdobywcę Oscara w byłego prokuratora generalnego Stanów Zjednoczonych Johna Mitchella. Oznaczało to zastosowanie pełnej protetyki twarzy. (Penn miał też na sobie body, które zmieniło jego sylwetkę. „Chcieliśmy, żeby wyglądało to wiarygodnie” – wyjaśnia Hiro – „ale żeby nie obciążać aktora tak, żeby nie mógł się dobrze poruszać.”)

Hiro musiał stworzyć protezę, która nie unieruchomiłaby Penna i nie uwięziła go na krześle charakteryzatorskim na zbyt wiele godzin. „Muszę wziąć pod uwagę czas charakteryzacji. Jak długo to potrwa na planie? Bo jeśli jest to jeden dzień, to możemy spędzić na planie pięć godzin. Ale on pracował, jak sądzę, około 40 dni. Musimy wiedzieć, jak długo będzie mu dobrze siedzieć na krześle.”

Proces rozpoczął się od wykonania trójwymiarowego skanu głowy Penna. „Zrobiłem kopię jego głowy odlaną w gipsie, a następnie zacząłem rzeźbić” – kontynuuje Hiro, zaznaczając, że korzystał z historycznych zdjęć, aby szczegółowo opisać różnice między twarzami Penna i Mitchella. „Twarz Seana upodobniłem do twarzy Johna Mitchella, dodając pewne elementy – nie możemy usuwać rysów twarzy aktorów, możemy je tylko dodawać.”

Lazy loaded image

Sarah Paulson jako Linda Tripp w Impeachment: American Crime Story „The Grand Jury”Tina Thorpe/FX

Przy metamorfozie Sarah Paulson w roli Lindy Tripp w serialu FX Impeachment: American Crime Story, konieczna okazała się wspólna zmiana rysów twarzy. Paulson posunęła się nawet do tego, że wybieliła i przerzedziła swoje prawdziwe brwi, by pomóc ekipie charakteryzatorskiej. „Dało nam to możliwość użycia średnio jasnego ołówka i zmiany kształtu jej brwi, aby nadać inną strukturę wokół oczu” – wyjaśnia Robin Beauchesne, projektantka makijażu, która ściśle współpracowała z zespołem protetyków nad zmianą kształtu twarzy Paulson. „Kiedy podkreśliłam jej oczy wokół i pod oczami, wypełniłam je i dopasowałam do protetyki.”

Czytaj również:  Jak "The Last of Us" zamierza przywrócić do życia gatunek zombie

Aby nadać jej cięższy wygląd, wokół ust i na szyi zastosowano protezy: „Sarah ma bardzo pełne usta. Zablokowaliśmy górną i dolną część jej ust, aby zmienić ich strukturę i nadać im cieńszy wygląd” Beauchesne mówi, że jej zadaniem nie jest zrobienie kserokopii prawdziwej osoby, ale uchwycenie jej ducha: „Czasami, jeśli za bardzo starasz się, aby wyglądała dokładnie tak, jak osoba, którą próbujesz odtworzyć, może to działać na twoją niekorzyść. Chodzi o [about] esencję postaci i stworzenie tej iluzji.”

Ta historia po raz pierwszy ukazała się w czerwcowym, samodzielnym wydaniu magazynu The Hollywood Reporter. Aby otrzymywać magazyn, kliknij tutaj, aby go zaprenumerować.

Latest Posts

Nie przegap