2 grudnia 2022 r. | 10:22

Demna wreszcie przemówiła.

Dyrektor kreatywny Balenciagi przeprosił na Instagramie w piątek rano za kontrowersyjną kampanię swojej marki, w której małe dzieci trzymają pluszowe misie ubrane w sprzęt BDSM, po powszechnym oburzeniu na szokujące reklamy.

„Chcę osobiście przeprosić za zły artystyczny wybór koncepcji kampanii prezentowej z dziećmi i biorę na siebie odpowiedzialność” – rozpoczął swój post 41-letni projektant.

Balenciaga ad
Dyrektor kreatywny Balenciagi, Demna, wypowiedział się na temat jej szokującej kampanii reklamowej z wykorzystaniem dzieci trzymających misie inspirowane BDSM.
Balenciaga

„To było niewłaściwe, aby dzieci promowały przedmioty, które nie mają z nimi nic wspólnego”, kontynuował, dodając, że chociaż chce „sprowokować myśl” w swoich kampaniach, to „NIGDY nie miałby zamiaru robić tego z tak okropnym tematem jak wykorzystywanie dzieci.”

„Muszę wyciągnąć z tego wnioski, słuchać i angażować się w organizacje zajmujące się ochroną dzieci, aby wiedzieć, jak mogę przyczynić się i pomóc w tym strasznym temacie”, dodał.

W poniedziałek Balenciaga wydała oświadczenie, w którym przeprosiła za kampanię jako marka, ale po raz pierwszy Demna – który niedawno porzucił swoje nazwisko Gvasalia – wypowiedział się osobiście w tej sprawie.

„Chcielibyśmy odnieść się do kontrowersji związanych z naszymi ostatnimi kampaniami reklamowymi” – czytamy we wcześniejszych przeprosinach marki. „Zdecydowanie potępiamy wykorzystywanie dzieci; nigdy nie było naszym zamiarem włączenie go do naszej narracji. Dwie oddzielne kampanie reklamowe, o których mowa, odzwierciedlają serię poważnych błędów, za które Balenciaga bierze odpowiedzialność.”

Wiele gwiazd wypowiedziało się przeciwko niepokojącym reklamom, wyrzucając swoje designerskie kawałki do kosza lub nawet – w przypadku „Bachelor” alumnów Arie Luyendyk Jr. i Lauren Burnham – podpalając je.

Kim Kardashian, długoletnia fanka marki, jak również jedna z jej sławnych muz, powiedziała, że „ponownie ocenia” swój związek z Balenciagą po tym, jak fani namawiali ją do wypowiedzenia się na temat reklam.

Balenciaga
Dom mody został potępiony za przedstawienie w kampanii maluchów trzymających misie w stylu bondage.
Balenciaga

Gwiazda rzeczywistości podobno odrzuciła również kampanię reklamową Balenciagi z 2023 roku po niedawnym skandalu marki.

Czytaj również:  Mindy Kaling jest "gorętsza" niż kiedykolwiek w nowej linii Andie Swim: "Confident in my body

Jednak Demna – który przejął od Alexandra Wanga stanowisko dyrektora kreatywnego Balenciagi w 2015 roku – ma jedno wsparcie celebrytów w postaci byłego męża Kardashian, Kanye Westa.

„Nigdy nie odwracamy się plecami Demna i rodzina Balenciaga na całe życie Anuluj kulturę Jezus proszę uzdrowić”, napisał na Twitterze ostatniej nocy, zanim został zawieszony na platformie.

„Stoję przy Balenciadze i potępiam wszystkie polowania na czarownice i odwołuję kulturę Jezus jest Królem Zakończenie handlu ludźmi nie zaczyna się ani nie kończy kampanią modową dla Christ Sake”, czytał inny tweet rapera.

Marka wywołała międzynarodowy backlash po swojej ostatniej kampanii reklamowej.
Getty Images