2 grudnia 2022 r. | 10:22
Demna wreszcie przemówiła.
Dyrektor kreatywny Balenciagi przeprosił na Instagramie w piątek rano za kontrowersyjną kampanię swojej marki, w której małe dzieci trzymają pluszowe misie ubrane w sprzęt BDSM, po powszechnym oburzeniu na szokujące reklamy.
„Chcę osobiście przeprosić za zły artystyczny wybór koncepcji kampanii prezentowej z dziećmi i biorę na siebie odpowiedzialność” – rozpoczął swój post 41-letni projektant.
„To było niewłaściwe, aby dzieci promowały przedmioty, które nie mają z nimi nic wspólnego”, kontynuował, dodając, że chociaż chce „sprowokować myśl” w swoich kampaniach, to „NIGDY nie miałby zamiaru robić tego z tak okropnym tematem jak wykorzystywanie dzieci.”
„Muszę wyciągnąć z tego wnioski, słuchać i angażować się w organizacje zajmujące się ochroną dzieci, aby wiedzieć, jak mogę przyczynić się i pomóc w tym strasznym temacie”, dodał.
W poniedziałek Balenciaga wydała oświadczenie, w którym przeprosiła za kampanię jako marka, ale po raz pierwszy Demna – który niedawno porzucił swoje nazwisko Gvasalia – wypowiedział się osobiście w tej sprawie.
„Chcielibyśmy odnieść się do kontrowersji związanych z naszymi ostatnimi kampaniami reklamowymi” – czytamy we wcześniejszych przeprosinach marki. „Zdecydowanie potępiamy wykorzystywanie dzieci; nigdy nie było naszym zamiarem włączenie go do naszej narracji. Dwie oddzielne kampanie reklamowe, o których mowa, odzwierciedlają serię poważnych błędów, za które Balenciaga bierze odpowiedzialność.”
Wiele gwiazd wypowiedziało się przeciwko niepokojącym reklamom, wyrzucając swoje designerskie kawałki do kosza lub nawet – w przypadku „Bachelor” alumnów Arie Luyendyk Jr. i Lauren Burnham – podpalając je.
Kim Kardashian, długoletnia fanka marki, jak również jedna z jej sławnych muz, powiedziała, że „ponownie ocenia” swój związek z Balenciagą po tym, jak fani namawiali ją do wypowiedzenia się na temat reklam.
Gwiazda rzeczywistości podobno odrzuciła również kampanię reklamową Balenciagi z 2023 roku po niedawnym skandalu marki.
Jednak Demna – który przejął od Alexandra Wanga stanowisko dyrektora kreatywnego Balenciagi w 2015 roku – ma jedno wsparcie celebrytów w postaci byłego męża Kardashian, Kanye Westa.
„Nigdy nie odwracamy się plecami Demna i rodzina Balenciaga na całe życie Anuluj kulturę Jezus proszę uzdrowić”, napisał na Twitterze ostatniej nocy, zanim został zawieszony na platformie.
„Stoję przy Balenciadze i potępiam wszystkie polowania na czarownice i odwołuję kulturę Jezus jest Królem Zakończenie handlu ludźmi nie zaczyna się ani nie kończy kampanią modową dla Christ Sake”, czytał inny tweet rapera.