niedziela, 5 maja, 2024

Ostatnie posty

Reed Hastings i Ted Sarandos w kolejce po $35M i $40M wynagrodzenia dla Netflixa w 2023 roku

W tym, co zapowiada się na krytyczny rok dla giganta streamingowego, Netflix mówi, że co-CEOs Reed Hastings i Ted Sarandos będą mieli pakiety wynagrodzeń 2023 wycenione odpowiednio na 34,65 mln USD i 40 mln USD.

Jest to zgodne z ich pakietami płacowymi z 2022 roku, które wynoszą 40 milionów dolarów dla Sarandosa i 34,6 miliona dolarów dla Hastingsa; jednak Netflix ujawnił również, że zmienia sposób, w jaki wynagradza swoich menedżerów najwyższego szczebla, dając im mniej gwarantowany dochód i wiążąc ich wynagrodzenie z wynikami firmy.

Wcześniej Sarandos, Hastings i inni szefowie Netflixa otrzymywali co roku pensję i transzę akcji, a także mogli wybrać, ile z każdej z nich wziąć. W ubiegłym roku Sarandos miał 20 mln dolarów pensji i 20 mln dolarów transzy akcji, natomiast Hastings brał 65 tys. dolarów pensji, a pozostałe 34 mln dolarów w akcjach.

W 2023 roku firma będzie wypłacać swoim oficerom pensję, roczną premię docelową i transzę akcji, z limitem 3 milionów dolarów pensji i wymogiem, aby co najmniej 50 procent wynagrodzenia było w akcjach. Podczas gdy Hastings utrzymuje swoje wynagrodzenie na niezmienionym poziomie z pensją w wysokości 650 tys. dolarów i 34 mln dolarów w akcjach, Sarandos weźmie pensję w wysokości 3 mln dolarów, z premią docelową w wysokości 17 mln dolarów i 20 mln dolarów w akcjach.

Netflix ujawnia swoje pakiety wynagrodzeń w grudniu, ale ponieważ znaczna część wynagrodzenia obejmuje akcje, rzeczywiste wynagrodzenie podlega wahaniom w oparciu o cenę akcji firmy i jest ujawniane w corocznym zgłoszeniu proxy firmy.

Zmiany w wynagrodzeniach za rok 2023 zostały złożone w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd w piątek po południu.

Przyszły rok będzie krytyczny dla Netflixa, który w 2022 r. znalazł się pod kreską, ze spadkiem ceny akcji o prawie 50 proc. year-to-date, wieloma rundami zwolnień i poważnymi strategicznymi pivotami wokół udostępniania haseł i reklamy.

Czytaj również:  T-Pain o "Ghostwriting Country Songs" i krytyce Ushera za "Auto-Tune": "We've Been Fine"

Ten nowy poziom reklamowy jest postrzegany jako ścieżka wzrostu, zarówno jako opcja przyciągnięcia nowych lub byłych abonentów, jak i jako lądowisko dla abonentów podlegających ograniczeniu związanemu z udostępnianiem haseł.

Greg Peters, dyrektor operacyjny Netflixa, kieruje działaniami reklamowymi firmy, a także jej rodzącymi się działaniami w zakresie gier oraz ograniczaniem udostępniania haseł. Peters ma otrzymać pakiet wynagrodzeń w 2023 roku w wysokości 24 milionów dolarów, zgodnie z zeszłorocznymi szacunkami.

Latest Posts

Nie przegap