czwartek, 2 maja, 2024

Ostatnie posty

Rhea Seehorn opowiada o „Linoleum” i spotkaniu z szefem „Better Call Saul” Vince’em Gilliganem

Dwukrotnie nominowana do nagrody Emmy Rhea Seehorn ma wyraźnie talent do wydobywania dramatycznej strony znanych komików.

Przez sześć sezonów w Breaking Bad prequel/sequel, Better Call Saul , Seehorn i Bob Odenkirk wywyższali się nawzajem w drodze do stania się dwoma najlepszymi aktorami dramatycznymi w telewizji, a to nie lada wyczyn, biorąc pod uwagę, że Odenkirk był już wybitną postacią w świecie komedii. To samo dotyczy Seehorn, która była znana głównie z sitcomów, zanim dołączyła do spinoffu Vince’a Gillgana i Petera Goulda o wzlocie i upadku Jimmy’ego McGilla/Saula Goodmana i Kim Wexler.

A teraz, w cichym, ambitnym dramacie Colina Westa Linoleum, Seehorn wspiera kolejnego komika o długiej karierze w Jimie Gaffiganie, ponieważ dostarcza superlatywną dramatyczną turę jako telewizyjny gość naukowy, Cam Edwin. Seehorn, w swojej pierwszej wydanej pracy od Saul zakończonej w sierpniu 2022 roku, gra Erin Edwin, która jest na skraju rozwodu ze swoim mężem Camem, dopóki rakieta nie rozbije się na ich podwórku a la Wayfarer 515 i nie zmieni wszystkiego.

Seehorn jest świadoma schematu, który pojawił się z udziałem jej i uświęconych tradycją komików, ale nie jest zaskoczona dramatycznymi umiejętnościami Gaffigana i Odenkirka.

„Wielu ludzi myśli, że komik będzie tylko ciętym chłopcem, który cały czas robi sobie żarty, a Jim jest całkiem zabawny i dowcipny, podobnie jak Bob, obaj są naprawdę intelektualistami i głębokimi myślicielami, jeśli chodzi o rozbijanie scen i pracę nad nimi” – mówi Seehorn w rozmowie z The Hollywood Reporter .

Pięć tygodni po tym jak Saul się skończył, Seehorn i Gilligan ogłosili, że ponownie łączą się w nowym serialu na Apple TV+, jako że streamer zamówił dwa sezony i przebił co najmniej pół tuzina innych sieci i platform w procesie. Niewiele wiadomo o ich nowym dramacie, poza tym, że odchodzi od antybohatera, który był podstawą pracy Gilligana przez ostatnie 15 lat.

Jak można się było spodziewać, Seehorn była wniebowzięta, kiedy Gilligan po raz pierwszy poinformował ją w ostatnich dniach Saul, że wymyślił serial z myślą o niej jako głównej bohaterce.

„Dosłownie płakałam. Po prostu zaczęłam się drzeć” – wspomina ze śmiechem Seehorn. „Powiedział, że jest taka rzecz, która warzyła się i parzyła w jego głowie przez jakiś czas. Były te różne elementy historii, ale nie do końca to działało. A potem zaczęło działać – tak to wyjaśnił. Pocę się mówiąc to, bo to pochlebstwo i komplement, który jest niemal trudny do przyjęcia.”

Poniżej, podczas niedawnej rozmowy z THR, Seehorn omawia również znaczące wyzwanie, jakim była jej Better Call Saul scena z Aaronem Paulem w przedostatnim odcinku serialu, „Waterworks”.

Cóż, gratulacje za naprawdę piękny film. Trudno będzie o nim mówić nie zdradzając niczego.

Zdecydowanie trudno jest mówić o nim zanim ktokolwiek go zobaczy, ale na pewno chcesz o nim rozmawiać po tym jak go zobaczysz.

Jak wiecie, patrzę na świat przez Better Call Saul-kolorowe okulary, więc gdzie Linoleumznalazło się na tej osi czasu?

(Laughs.) To zabawne. Linoleum było między sezonem piątym a szóstym.

Jim Gaffigan and Rhea Seehorn in 'Linoleum'

Jim Gaffigan i Rhea Seehorn w LinoleumDzięki uprzejmości SXSW

Pomiędzy Jimem Gaffiganem i Bobem Odenkirkiem, wydajesz się być osobą, do której można zadzwonić, gdy komik chce zrobić dramat. Zakładam, że to nie było stracone na ciebie?

Nie było. Ludzie pytali: „Czy zamierzasz pracować tylko ze znanymi aktorami komediowymi?” To byłoby właściwie świetne stanowisko; przyjmuję je. Jim i Bob są całkiem różni, ale są też pewne podobieństwa, takie jak ich intensywna etyka pracy. Wielu ludzi myśli, że komik to po prostu ciacho, które cały czas robi sobie żarty, a Jim jest dość zabawny i oschły, podobnie jak Bob, ale obaj są naprawdę intelektualistami i głębokimi myślicielami, jeśli chodzi o rozkładanie scen i pracę nad nimi. Jim ma w sobie coś z Jacka Lemmona i potrafi w tych scenach wzbudzić empatię i patos w stosunku do tego, przez co przechodzi jego postać.

Czytaj również:  John Zderko, aktor w 'Criminal Minds' i 'The Mentalist', zmarł w wieku 60 lat

Więc co przyciągnęło cię w kierunku Erin Edwin?

Colin West wysłał mi scenariusz za pośrednictwem moich przedstawicieli, a scenariusz zawiera elementy, które pozwalają ci poznać niektóre zwroty akcji i elementy realizmu magicznego znacznie wcześniej, niż gdybyś oglądał film. Wszystko to było dla mnie bardzo interesujące i zabawne. Naprawdę podobały mi się dialogi i różne postacie. Uwielbiam historię bezwarunkowej miłości, która jest w centrum, ale to był bardziej list Colina o tym, co zainspirowało go do zrobienia tego filmu. To było przechodzenie przez demencję i odejście jego dziadka.

Tak więc, po rozmowie z Colinem Westem przez telefon, właśnie wtedy przeszłam od super zainteresowania do „muszę to zrobić” I uwielbiałam rozmawiać z nim o Erin, szczególnie o trudnej sytuacji kobiety, której przypisano rolę praktycznej, pragmatycznej osoby, podczas gdy ktoś inny dostaje się do roli marzyciela. I myślę, że ta frustracja rezonuje z wieloma ludźmi. Rozmawialiśmy również o miłości i ciężarze, który wiąże się z powierzeniem roli opiekuna, co, jak sądzę, również trafia do wielu osób.

Rhea Seehorn

Rhea Seehorn w LinoleumDzięki uprzejmości Shout! Studios

Jedną z lektur Linoleum jest to, że nigdy nie jest za późno, aby osiągnąć swój pełny potencjał, a kiedy spojrzy się wstecz na ostatnie osiem lat kariery, wydaje się, że już to zrobiłeś, a nawet trochę.

Cóż, dziękuję.

Więc czy faktycznie spełniłeś ambicje, które miałeś dla siebie w młodym wieku?

To dość senne pytanie. Czy osiągnąłem to, co myślałem, że osiągnę? Chciałem po prostu opowiadać najlepsze historie z najlepszymi ludźmi w branży i choć jest to wzniosły cel, robię to. Jestem więc tego świadoma. Robienie tego, co kocham dla życia, nigdy nie jest dla mnie stracone. Nigdy nie tracę świadomości, kiedy brama w studiu idzie w górę, ponieważ mam przepustkę i jestem tam, aby wykonywać swoją pracę przez cały dzień. Co to za dar. Kiedy zaczynam rozmawiać o jakości scenariuszy, pisaniu i ludziach, z którymi miałem okazję pracować w mojej karierze, jestem zdumiony i pełen pokory. Jestem lepszym aktorem dzięki tym wszystkim ludziom.

Kolejnym przesłaniem filmu jest to, że ważne jest, aby być marzycielem i ciągle dążyć do rzeczy, ale bardzo ważne jest również, aby poświęcić chwilę na uświadomienie sobie, że już zrobiłeś coś fantastycznego. I może to być projekt, nad którym obecnie pracujesz, ale może to być również to, że stworzyłeś kochającą rodzinę. Albo może to być to, że jesteś dobrym człowiekiem, albo to po prostu robienie najlepszego, co możesz, aby postawić jedną stopę przed drugą w trudnych dniach. Bycie człowiekiem może być czasem trudne, a ja uwielbiam przesłanie filmu, że robienie czegoś fantastycznego może być po prostu byciem tutaj i siedzeniem z własnymi myślami.

Mówiąc o sennych pytaniach, mam jeszcze jedno, które jest inspirowane jedną z Linoleum najmocniejszych scen w samochodzie. Ludzie często są pytani o rady, które daliby swoim młodszym kolegom, ale mnie bardziej ciekawi odwrotna sytuacja. Jakie przypomnienie mogłoby zaoferować ci dziś twoje młodsze ja?

Że podejmowanie ryzyka i ponoszenie porażek jest w porządku. Świat i moja kariera nie zatrzyma się, jeśli zawiodę. Kiedyś myślałem, że wszystko, co robię, to robienie bałaganu, a stawki nie były tak wysokie. Więc możesz być trochę bardziej dziki ze swoimi wyborami i to była jedna z radości Better Call Saul. Znalazłem się w pozycji, w której było takie zabezpieczenie, że mogłem spróbować rzeczy, które były ryzykowne. Nie pomyślałbyś, że to ryzykowne, ale to bardzo ryzykowne grać postać taką jak Kim Wexler, która jest tak enigmatyczna i trudna do określenia. Postanowiłam nie zdradzać, o czym myśli, nie odpowiadać na wszystkie pytania i nie obarczać się tym, że nie da się jej polubić. To ryzykowne, gdy jest się kobietą w tym biznesie.

Czytaj również:  Meghan Markle poprowadzi panel SXSW z Brooke Shields i Katie Couric

I tak jestem podekscytowana, że wracam na tę ścieżkę. Dużym darem, jaki dał mi ten serial, było zaufanie do siebie, i o tym mówię, gdy mówię o podejmowaniu ryzyka. Ufałam sobie bardziej, gdy byłam młodsza niż teraz, a część z tego to fakt, że gdy dorastamy, zaczynamy wątpić w siebie. To dziwne, bo powinnam była zgadywać sama siebie. (Laughs.) Na pewno jest kilka zachowań i rzeczy, które zrobiłem, że jestem jak, „Co myślałeś?” Ale, tak, powiedziałabym sobie, żeby bardziej sobie ufać i w dzisiejszych czasach ufam sobie bardziej.

Więc czy odwiedziłeś już nową wersję swojego starego pokoju dla pisarzy?

(Laughs.) Mam.

Vince Gilligan pisze ten tajemniczy nowy serial już od kilku lat, a ja pamiętam, że pierwszy raz usłyszałem o nim, gdy Better Call Saul sezon piąty miał premierę w lutym 2020 roku. Kiedy więc po raz pierwszy wzbudził twoje zainteresowanie?

Kończyliśmy Saul i mogłem pożegnać się z kilkoma osobami osobiście, ale musiałem zadzwonić do innych ludzi, na przykład do scenarzysty lub reżysera, którzy już odeszli. I tak w zasadzie dawałem znać tej grupie pisarzy, producentów i reżyserów, że gdziekolwiek pójdą, ja tam będę. „Powiedz mi tylko, o której godzinie mam tam być” Wykonywanie pracy takiej jakości, jaką wykonywali ci wszyscy ludzie, było doświadczeniem jak żadne inne, a ja po prostu powiedziałem: „Przypuszczam, że to rozumie się samo przez się, ale nie chcę, żeby się samo przez się rozumiało. Chciałem dać wam znać, że z największą przyjemnością będę kontynuował z wami współpracę, gdziekolwiek się udacie i w jakimkolwiek charakterze.”

I kiedy powiedziałem to Vince’owi, powiedział: „Cóż, właściwie napisałem coś dla ciebie, jeśli jesteś zainteresowany” (Seehorn naśladuje południowy drawl Gilligana.) I wtedy dosłownie się rozpłakałem. Po prostu zacząłem się drzeć. (Laughs.) Powiedział, że jest to rzecz, która parzyła i dusiła się w jego głowie przez jakiś czas. Były te różne elementy historii, ale nie do końca to działało. Musielibyście go zapytać, ale powiedział, że w pewnym momencie robienia Better Call Saul , obserwował mnie, poznawał mnie, poznawał sposób w jaki pracuję i zdał sobie sprawę, że powinien napisać to dla mnie. A potem zaczęło to działać, czyli jak to wyjaśnił. Pocę się mówiąc to, bo to pochlebstwo i komplement, który prawie trudno przyjąć.

Czy wiedza o nowym serialu pomogła złagodzić utratę Kim i całego Better Call Saul przedsiębiorstwa z twojego życia?

Tak, to absolutnie pomaga w amortyzacji. Vince lubi też pracować z tymi samymi ekipami, scenarzystami i reżyserami, więc będzie miał możliwość zobaczenia tych ludzi, których osobiście tak bardzo kocham. Więc jest to, a potem jest wysyłanie smsów do większości moich kolegów z obsady co tydzień i naleganie, by pozostali moimi przyjaciółmi. (Śmiech.)

Byłem zaskoczony słysząc, że będziesz kręcił nowy serial w Albuquerque. Wiem, że Vince jest niesamowicie lojalny, ale część mnie myślała, że będzie chciał uniknąć wszelkich wizualnych przypomnień o Breaking Bad uniwersum. Czy ten wybór również Was zaskoczył?

Czy zapowiedział, że zamierza tam wrócić?

(Bob i Banks wylali ziarno z twojego ostatniego wywiadu z obsadą SAG-AFTRA.

Świetnie. Dzięki, [Bob i Banks]! O ile wiem, nie zostało przybite, gdzie kręcimy, ale nigdy nie jestem zaskoczony. Vince jest bardzo lojalny i lubi rodzinę ludzi, z którymi pracował i woli zatrudniać w kółko tych samych ludzi. Mogę więc dostrzec wiele powodów, dla których chciałby, aby to było Albuquerque, ale mogę powiedzieć, że nie ma to nic wspólnego z Breaking Bad lub Better Call Saul.

Och, oczywiście!

Czytaj również:  Gdzie oglądać nagrodzony Oscarem film 'Top Gun: Maverick" online

Ale na pewno są fani, którzy nie uwierzą, że to nie jest spinoff Kim Wexler, dopóki nie zostanie dosłownie wyemitowany. (Laughs.) Ale to nie jest [spinoff Kim Wexler].

Pożegnanie jest trudne.

Tak, jest.

Rhea Seehorn

Rhea Seehorn i Aaron Paul w Better Call Saul „Waterworks”Greg Lewis/AMC/Sony Pictures Television

Musiałeś nakręcić swoją scenę z Aaronem Paulem w Better Call Saul 612 dużo wcześniej w produkcji ze względu na jego dostępność. [Czy trudno było przeskoczyć do przodu w łuku Kim, po rozstaniu, zanim jeszcze nakręciłeś faktyczne rozstanie w 609?

Tak, scena mówiła, że ona trzyma te papiery rozwodowe i ledwo się trzyma. I kiedy dostałam tę scenę, zadzwoniłam do [współtwórcy] Petera [Goulda] i powiedziałam: „Nieczęsto błagam cię, żebyś powiedział mi rzeczy, o których moja postać nie musi jeszcze wiedzieć, albo coś, co dopiero nadejdzie, ale muszę wiedzieć wystarczająco dużo, żeby wykonać swoją pracę tutaj” A on powiedział, „Wiem, wiem,” i przeprosił obficie. Mówił: „Nie chciałem, żebyś musiał układać ten rozdział ich związku”, ale poinformował mnie. Tak więc Peter i Vince, którzy wyreżyserowali 612, wykonali świetną robotę, dając mi wystarczająco dużo konkretów na temat sceny, która dzieje się tuż przed [sceną z Kim i Jesse’m]. To było dla mnie najważniejsze, ponieważ wnętrze [biura Saula Goodmana], kiedy ona jest tam, by nakłonić go do podpisania papierów rozwodowych, nie zostało jeszcze nakręcone. Nie miałem też tego scenariusza, więc wiedza o tej scenie była dla mnie niezbędna.

Potrzebowałem poznać ten moment, a każdy aktor powie ci, że trzeba zrozumieć moment poprzedzający chwilę, którą oglądamy. Czasami jest to sfabrykowane w twojej głowie. Jest wiele różnych języków na to, biorąc pod uwagę okoliczności lub cokolwiek innego, ale musisz wiedzieć skąd pochodzisz, psychologicznie i fizycznie. Więc powiedzieli mi, co to za scena i to umożliwiło mi zagranie tej sceny z Aaronem, co było porywające. Wiedziałem, że [Paul i Bryan Cranston] wracają, ale nie wiedziałem, że będę miał scenę z którymś z nich. Więc to było ekscytujące.

Na koniec, jak daleko masz nadzieję zajść w reżyserii? Wciąż podziwiam kwartał Crossroads Motel nakręcony z twoim kredytem reżyserskim w Better Call Saul 604.

Zdecydowanie chciałbym ponownie reżyserować. Świetnie się przy tym bawiłem, wyreżyserowałem też dwa filmy krótkometrażowe i dwa odcinki Cooper’s Bar. Robimy też drugi sezon Cooper’s Bar, w którym będę reżyserował, więc zdecydowanie chciałbym znów reżyserować. Nie jestem pewien, czy będę chciał ponownie reżyserować siebie w czymś, czy nie. Byłem w stanie zdjąć jeden kapelusz i założyć drugi, kiedy zrobiliśmy 604, ale to nie było tak, że to ja wybrałem. Wiele osób mówiło: „Wow, naprawdę chciałaś się wyreżyserować, bo 604 to bardzo ciężki odcinek z Kim”, ale to nie było to. To były po prostu sloty kalendarzowe i wszyscy inni reżyserzy oraz to, kiedy wielu naszych pisarzy wykonawczych mogło opuścić pokój pisarzy, aby wyreżyserować odcinki, które mieli wyreżyserować. To było po prostu szczęście w losowaniu, że właśnie ten odcinek dostałem. Zdecydowanie chcę nadal reżyserować, ale teraz priorytetem jest dla mnie występowanie. To tam szukam pracy w pierwszej kolejności, a występowanie zajmuje dużo mojej przestrzeni RAM. (Laughs.)

Rhea Seehorn, gratuluję zrobienia czegoś fantastycznego i proszę przekazać moje najlepsze życzenia dla Kim. Mam nadzieję, że trzyma się z dala od Miracle Whip.

(Laughs.) To były podstępne sceny! Dziękuję.

Linoleum jest teraz grane w wybranych kinach. Ten wywiad został zmodyfikowany dla długości i przejrzystości.

Latest Posts

Nie przegap