niedziela, 25 lutego, 2024

Ostatnie posty

Rynek reklamy telewizyjnej spada, ale reklamy sportowe kwitną

Jako główne media, rozrywka i firmy technologiczne zmniejszyć w poszukiwaniu lepszych marż zysku, powtarzającym się tematem była reklama. W ostatnich miesiącach, Warner Bros. Discovery CEO David Zaslav nazwał rynek reklamowy „bardzo słabym”, szef NBCUniversal Jeff Shell uznał go za „płytki”, podczas gdy szef Paramount Bob Bakish opisał go jako „cyklicznie trudny”

Ale trudne środowisko reklamowe przysłania srebrne światło: Pomimo trudnego środowiska makro, sport biznes reklamowy jest nadal boom. Nie patrz dalej niż Fox transmisji Super Bowl w zeszłym miesiącu, gdzie 30 sekund reklamy sprzedawane na północ od 7 milionów dolarów, a z sieci przewidywania rekordowego haul reklamowy.

Albo turniej koszykówki mężczyzn NCAA March Madness, który według szacunków Bloomberg Intelligence przyniesie w tym roku 1,2 mld dolarów przychodów z reklam dla partnerów transmisji – Warner Bros. Discovery i Paramount, co oznacza wzrost o 8 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym.

W świecie, w którym najsilniejsze firmy medialne odnotowują płaskie przychody z reklam rok po roku, 8-procentowy wzrost można uznać za, cóż, szaleństwo.

„Dolary sportowe nadal są powiedziałbym stosunkowo spójne każdego roku z reklamodawcami, którzy mają te tentpole wydarzeń, że uczestniczą w”, mówi John Bogusz, wiceprezes wykonawczy CBS Sports reklamy dla Paramount.

W przypadku March Madness w szczególności, „sezonowość jest po naszej stronie”, mówi Jon Diament, wiceprezes wykonawczy sprzedaży reklam dla Warner Bros. Discovery.

„Zaczyna się robić ciepło, wychodzi słońce” – dodaje exec WBD. „Zima się skończyła, zaczynasz myśleć o remontach domu, zaczynasz myśleć o wyjeździe na wycieczkę lub podróży, zaczynasz myśleć o ponownym wyjściu z domu … podniesieniu piwa i pójściu na piknik i wszystkich tego typu zabawach.”

Podczas gdy sport jest niespójny w harmonogramie telewizyjnym, wpływ można wyraźnie zauważyć. Mistrzostwa Świata w piłce nożnej ubiegłej jesieni doprowadziły NBCUniversal i Fox do wzrostu reklam w kwartale, w którym wszyscy inni spadli (ESPN, ze swojej strony, był tylko płaski, gdy rozliczanie zmian w harmonogramie playoffów futbolu uczelnianego).

Czytaj również:  '1899' serial Netflixa anulowany po jednym sezonie

Disney CFO Christine McCarthy powiedział na ostatnim wezwaniu do zapłaty firmy, że podczas gdy rynek reklamowy „zmiękł”, popyt w sporcie „pozostaje solidny.”

A playoffy NFL na początku tego roku z pewnością zapewnią miłe uderzenie dla partnerów telewizyjnych ligi, w tym Fox, który miał zarówno Super Bowl, jak i mecz mistrzowski NFC.

Jest jeszcze fakt, że sport zapewnia coś, co niewiele innych programów w linearnej telewizji jest w stanie dostarczyć: Znaczącą widownię.

„Sport po pierwsze i przede wszystkim jest na żywo, co wiesz, niektóre inne scripted programowanie nie jest”, Bogusz mówi. „Po drugie, dostarczamy znacznie duże widownie, więc można przyjść na poszczególnych właściwości sportowych i cume zasięg dość szybko, w porównaniu do niektórych innych właściwości, które są tam.”

„Nie tylko oceny trzymają się, co jest dość trudne w telewizji w tych dniach, ale demos są dość upscale i, i jak John wspomniał, to jest na żywo i super angażujące treści, które reklamodawcy szukają”, dodaje Diament. „Więc masz kombinację wielu wspaniałych rzeczy po swojej stronie.”

I chociaż sezon NFL już się skończył, rynek innych sportów zaczyna się rozgrzewać, potencjalnie zapewniając znaczący impuls dla krajowych sieci (RSN to inna historia).

March Madness dostarczy Paramount około 755 milionów dolarów, a WBD około 475 milionów dolarów, według szacunków Bloomberg Intelligence, podczas gdy sezony NBA (Turner Sports i Disney) i NHL (Turner Sports i Disney) są na wysokich obrotach. Tymczasem sezon MLB (Fox i Turner Sports) jest o początku, zapewniając stały strumień gier w okresie letnim.

Czas jest szczególnie korzystny dla WBD, który nie ma praw do NFL i został szczególnie mocno uderzony przez spowolnienie reklamy w zeszłym roku. Połączenie March Madness, NBA, NHL i MLB może zapewnić reklamową poduszkę do tego, co było inaczej trudne kilka kwartałów.

Czytaj również:  Oreo planuje Super Bowl z reklamą Kris Jenner

Pomaga w tym również fandom otaczający sport. Podczas gdy widzowie mogą dostroić się do lub z seriali lub programów scenariuszowych, ich przywiązanie do ulubionych drużyn jest stałe.

„Fani tam mają po prostu tak silne powinowactwo do, w tym konkretnym przypadku, to szkoły i zespoły”, mówi Bogusz. „Ale dla NFL, to jest dla ich lokalnej lokalnej drużyny na tym rynku”

To fandom, który jest wyjątkowy w świecie rozrywki. Wystarczy spojrzeć na reakcję Fairleigh Dickinson University, 12.000 studentów New Jersey szkoła, która oszołomiła świat, kiedy to (nr 16 nasion) toppled nr. 1 rankingu Purdue. Gra przyciągnęła 4,37 mln widzów, co jest najlepszym wynikiem w historii TNT, odkąd kanał kablowy zaczął transmitować mecze March Madness ponad dekadę temu.

Nawet wydarzenia sportowe, które w przeszłości zostały pominięte są garnering uwagę reklamową. ESPN jest domem dla turnieju koszykówki kobiet NCAA, a kanał mówi, że jest całkowicie wyprzedany, z ponad 100 reklamodawców uczestniczących, w tym Capital One i Nissan, który dołączył jako sponsorzy po raz pierwszy w tym roku.

Jest to reakcja z rynku, który wróży dobrze dla NBA, który ma iść na rynek dla nowych pakietów praw później w tym roku. Liga chce podwoić, jeśli nie potroić, wartość swoich obecnych umów z Disneyem i WBD.

To poważna prośba, ale w świecie, w którym sport utrzymuje przemysł reklamowy na powierzchni, może nie jest to szalone.

Top Ratings Drivers bar chart

Źródło: Nielsen

Wersja tej historii po raz pierwszy pojawiła się w wydaniu magazynu The Hollywood Reporter z 29 marca. Kliknij tutaj, aby zasubskrybować.

Latest Posts

Nie przegap