czwartek, 18 kwietnia, 2024

Ostatnie posty

Suknia i wyjście: Wielki niedobór sukienek w sezonie nagród

Zadrian Smith mówi, że nigdy nie widział czegoś podobnego przez wszystkie lata pracy w modzie. „Salony zostały wyczyszczone – ludzie są zdenerwowani brakiem czegokolwiek, dlatego tak się dzieje” – mówi połowa duetu stylistów Zadrian + Sarah, którego klientami są między innymi gwiazda Wish Ariana DeBose. „Były momenty, w których czułam się jak w reality show.”

Kiedy strajk SAG-AFTRA został rozstrzygnięty 9 listopada, studia i streamerzy ruszyli z mediami, premierami i innymi wydarzeniami, próbując nadrobić stracony czas promocyjny w tym sezonie nagród. Nagły zalew okazał się bólem głowy dla stylistów, podczas gdy pośpiech w powrocie do biznesu wywarł dodatkową presję na zwykły zator na czerwonym dywanie pod koniec roku.

Obfitość wydarzeń w grudniu przyczyniła się do szału ciągnięcia ubrań, a niedobór tylko przyspieszył, gdy zdenerwowani styliści chwytali wygląd na szansę, że ich klienci zostaną nominowani. Dodając do tego przesuniętą ceremonię rozdania nagród Emmy, która odbędzie się osiem dni po Złotych Globach 7 stycznia, liczba zapytań o stylizacje na czerwony dywan osiągnęła wysoki poziom.

„To, co jest trudne, to ilość ubrań, których nie jesteś w stanie zdobyć” – mówi stylistka gwiazd Jessica Paster, której klientkami są między innymi Emily Blunt z Oppenheimer. „To, do czego jesteśmy teraz zmuszeni, i nie uważam, że jest to coś negatywnego, to fakt, że musimy się edytować. Ale właśnie wtedy styliści, którzy mają doświadczenie, są w stanie edytować, ponieważ znamy naszych klientów. A jeśli chodzi o moich rówieśników, jeśli potrzebuję sukienki i wiem, że dany stylista ją ma, nie mam problemu z zadzwonieniem do niego i odwrotnie”

Ilaria Urbinati, której klientami są między innymi Barry Keoghan z Saltburn i Jon Bernthal z The Bear, zgadza się: „To nie było łatwe. Przekonuję się, że nie mogę uzyskać tego wspaniałego wyglądu od stóp do głów, który moim zdaniem byłby idealny, więc zamiast tego składam razem i używam mojego redakcyjnego oka stylisty, aby stworzyć coś, co jest wyjątkowe na swój sposób z tego, co mam pod ręką ”

Czytaj również:  Dlaczego różowy jest ulubionym kolorem Hollywood po pandemii?

Ubieranie się w sezonie rozdania nagród tradycyjnie składa się z koktajlu czynników, z którymi każdy stylista musi się zmierzyć, od wielomiesięcznego planowania i ściągania wielu stylizacji potrzebnych na pre-party, czerwone dywany i post-party, po przywilej dostępu do archiwalnych elementów lub dodatkową pracę z wyprzedzeniem wymaganą od domów mody do tworzenia niestandardowych sukni i smokingów. Sprawę komplikuje fakt, że najlepsi styliści często zabiegają o najbardziej pożądane stylizacje z wybiegów; przykłady z kolekcji wiosna 2024 pokazanych zeszłej jesieni obejmują suknie z nadrukiem róży z ostatniej kolekcji Sarah Burton dla Alexandra McQueena, cukierkowe sukienki o linii A Wesa Gordona dla Caroliny Herrery i odsłaniające skórę stylizacje Pierpaolo Piccioli dla Valentino, wykorzystujące jego technikę haftu alto-rilievo (lub „high-relief”).

Ale nie popełnij błędu: Ubrany aktor ostatecznie odgrywa nadrzędną rolę w tym, co jest udostępniane lub oferowane przez wytwórnię o dużej mocy.

„To niesamowite doświadczenie – wspominasz nazwisko gwiazdy, którą każdy chce ubrać, a wrota modowego nieba otwierają się natychmiast” – mówi Smith ze śmiechem. „Nagle słyszysz: „Pozwól, że pokażę ci specjalny pokój”, w którym przechowywane są wszystkie zarchiwizowane elementy haute couture. Ale rozumiem to – gdybym był odpowiedzialny za markę, czułbym się tak samo”

Ta historia pojawiła się po raz pierwszy w wydaniu z 4 stycznia magazynu The Hollywood Reporter. Kliknij tutaj, aby zaprenumerować.

Latest Posts

Nie przegap