wtorek, 7 maja, 2024

Ostatnie posty

Analiza nagród Tony: Głosujący rozsiewają miłość w noc, która prawdopodobnie zwiększy box office’y na Broadwayu

Felietonista The Hollywood Reporter’s awards reaguje na niedzielne obchody pierwszego sezonu Broadwayu od czasu zamknięcia pandemii.

Joaquina Kalukango

Joaquina Kalukango podczas wykonywania „Let It Burn” na gali Tonys 2022Theo Wargo/Getty Images

2022 Tony Awards, które odbyły się w Radio City Music Hall w niedzielę wieczorem, uznały pracę pierwszego sezonu Broadwayu od czasu zamknięcia pandemii. Ceremonia zaoferowała wszystko, na co można było liczyć: wspaniałego gospodarza w postaci Ariany DeBose, 31-letniego potrójnego produktu Wielkiej Białej Drogi (co Afro-Latina zażartowała, że „staje się bardziej pseudonimem niż poradnikiem”), który zdobył Oscara niecałe trzy miesiące temu; liczne showstoppingowe występy, zwłaszcza z Paradise Square’s Joaquina Kalukango i MJ’s Myles Frost; i szeroki asortyment zwycięzców. Ci zwycięzcy to przełomowe postaci jak Kalukango, gorąca po nominacji w Slave Play, i Frost, za jego broadwayowski debiut jako Michael Jackson, jak również wcześniej uhonorowani weterani, jak Company’s Patti LuPone (pasująca do nocy Stephen Sondheim celebration) i Skeleton Crew’s Phylicia Rashad. A przełomowy zdobywca Pulitzera A Strange Loop triumfował w jedynej kategorii, która konsekwentnie porusza igłą w kasie, czyli w najlepszym musicalu (choć niektórzy są rozczarowani, że tylko dwie z 11 nominacji zakończyły się zwycięstwem).

Jak to się coraz częściej dzieje w ostatnich latach – patrz Fun Home, Hamilton, Dear Evan Hansen, The Band’s Visit i Hadestown – zwycięzca w kategorii najlepszy musical pochodzi z Off Broadwayu, przy znacznym wsparciu nowojorskiej społeczności teatralnej (a w tym przypadku także Jennifer Hudson, której wygrana w kategorii produkcja zapewniła jej status EGOT). I podobnie jak w przypadku kilku wcześniejszych zwycięzców, pokonał on silną konkurencję, która będzie bardziej atrakcyjna w trasie, w tym przypadku kasowe przeboje MJ i Six, co sugeruje, że komercyjnie nastawieni producenci drogowi mogą już nie mieć tak dużego wpływu na głosowanie na Tonys, jak kiedyś.

Czytaj również:  Barack Obama ujawnia ulubione filmy, muzykę i książki 2023 roku: "Oppenheimer", "Air" i "Leave the World Behind" znalazły się na liście

Uważam za godne uwagi, że główni zwycięzcy pochodzili z całego sezonu – The Lehman Trilogy, która została zamknięta w styczniu, wygrała najlepszą sztukę; Company, która została otwarta w grudniu, została uznana za najlepszy musical (oryginał z 1971 roku wygrał najlepszy musical); i Take Me Out, która działała od kwietnia do wczoraj, została uznana za najlepszą sztukę (oryginał z 2003 roku wygrał najlepszą sztukę). Te trzy produkcje cieszyły się dużym poparciem publiczności, a Lehman i Company zdobyły najwięcej zwycięstw spośród wszystkich przedstawień – po pięć, w tym w kategoriach, w których konkurowały same ze sobą: Lehman’s Simon Russell Beale pokonał dwóch aktorów, aby wygrać najlepszego aktora w sztuce (podobnie jak Take Me Out’s Jesse Tyler Ferguson w kategorii najlepszy aktor w sztuce), a LuPone pokonała jednego aktora, aby wygrać najlepszą aktorkę w musicalu.

Ale głosujący wybrali swoje miejsca, aby docenić wyróżniających się aktorów z innych przedstawień – 11 przedstawień odeszło z co najmniej jedną Tony – w tym obie zwycięskie aktorki pierwszoplanowe, z których żadna nie była znana: Kalukango za Paradise Square, która prawdopodobnie otrzyma bardzo potrzebny wzrost box office w wyniku jej występu w „Let It Burn” i emocjonalnej wygranej (obie otrzymały owacje na stojąco), oraz Deirdre O’Connell za eksperymentalną sztukę Dana H., która została zamknięta w listopadzie.

Tymczasem, przypadkowo lub nie, wiele osób, które nazwiskami domowymi – lub są przynajmniej bardzo dobrze znane ze swojego ekranowego aktorstwa – nie poradziło sobie szczególnie dobrze, z wyjątkiem Fergusona i Rashada. Do domu z pustymi rękami wróciły American Buffalo’s Sam Rockwell (jego występowi z pewnością nie pomógł David Mamet’s rightward turn), How I Learned to Drive’s Mary-Louise Parker, The Music Man’s Hugh Jackman, Macbeth’s Ruth Negga, Take Me Out’s Jesse Williams, Mr. Saturday Night’s Billy Crystal and Clyde’s Uzo Aduba.

Czytaj również:  John Oliver wyrzuca odwrócenie Roe v. Wade: "To, co Sąd Najwyższy właśnie zrobił, jest całkowicie druzgocące"

Biuletyny THR

Zapisz się na wiadomości THR prosto do swojej skrzynki pocztowej każdego dnia

Subskrybuj Zapisz się

Latest Posts

Nie przegap