piątek, 3 maja, 2024

Ostatnie posty

Beyonce zmieniła obraźliwy tekst piosenki „Renaissance” po krytyce

Beyoncé zastąpi obraźliwy tekst na swoim właśnie wydanym albumie Renaissance po tym, jak linia w utworze „Heated” przyciągnęła backlash od użytkowników na mediach społecznościowych. Rzecznik piosenkarki powiedział Billboard w oświadczeniu w poniedziałek rano, że „słowo, nie użyte celowo w sposób szkodliwy, zostanie zastąpione.”

W czasie prasy okazało się, że nagrana wersja – która zawiera obraźliwy tekst – była nadal dostępna na Apple Music i Spotify. W tanecznej piosence, Beyoncé wpada w szaleńczy, dosadny seks rap pod koniec, w którym warczy: „Yadda yadda yah, yadda yaddah yah, yah/ Yadda yadda yadda, bom bom, kah kah/ Spazzin’ on that ass/ Spaz on that ass/ Fan me quick, girl, I need my glass”

Stan medyczny, z którego wywodzi się ten slangowy termin to „spastyczność”, która odnosi się do „stanu, w którym mięśnie sztywnieją lub zaciskają się, uniemożliwiając normalny płynny ruch” Oprócz reakcji na mediach społecznościowych, obrońca niepełnosprawności i pisarka Hannah Diviney napisała op-ed w The Guardian w poniedziałek, w którym powiedziała, że jej „serce zatonęło”, gdy usłyszała Renaissance tekst. „Nieczęsto zdarza się, że nie wiem, co powiedzieć, pozbawiona głosu przez ignorancję, smutek i dławiący gniew zrodzony z głębokiego wyczerpania. Ale tak właśnie się teraz czuję”, powiedziała Diviney, zauważając, że minęło zaledwie sześć tygodni od czasu, gdy wyzwała Lizzo za użycie tego samego słowa w jej Special piosence „Grrrls.”

„Ten mój tweet – który wyjaśniał, jak ta obelga była związana z moją niepełnosprawnością, porażeniem mózgowym – zajął mi mniej niż pięć minut, a stał się wirusowy, lądując na pierwszej stronie globalnych punktów informacyjnych, w tym BBC, New York Times i Washington Post„, Diviney powiedziała o komentarzu, który spowodował, że Lizzo przeprosił za użycie obraźliwego terminu, a następnie zmienił tekst piosenki.

Czytaj również:  José Andrés mówi, że czerpał inspirację od zmarłego przyjaciela Anthony'ego Bourdaina do nowego programu podróżniczego: "Bardzo błogosławiony, że go znał"

W tym czasie Lizzo powiedziała, że jest „dumna” ze swojego „słuchania i podejmowania działań” po usłyszeniu wezwania Diviney. W czasie prasy nie wydawało się, że Beyoncé publicznie odpowiedziała na oburzenie, które Diviney napisała, że myślała, że to już przeszłość. „Myślałam, że zmieniliśmy przemysł muzyczny i rozpoczęliśmy globalną rozmowę o tym, dlaczego język ableistyczny – celowy lub nie – nie ma miejsca w muzyce” – napisała Diviney. „Ale chyba się myliłam, bo teraz Beyoncé poszła i zrobiła dokładnie to samo” – dodała o „Heated”, które liczy Drake’a jako współautora.

„Dowiedziałem się za pośrednictwem chrapliwej wzmianki na Twitterze, w której zapytano mnie, czy planuję powiedzieć Queen Bey, żeby 'lepiej się spisała’, tak jak to było z Lizzo. Moje serce zatonęło. Tutaj byliśmy znowu, ale tym razem stawka czuje się wyższa. Wywoływanie tego to zupełnie inny poziom. Kiedykolwiek Beyoncé choćby oddycha, staje się to kulturalnym momentem”, kontynuował Diviney.

„Zaangażowanie Beyoncé w opowiadanie historii muzycznie i wizualnie jest niezrównane, podobnie jak jej moc, aby świat zwracał uwagę na narracje, zmagania i zniuansowane przeżyte doświadczenie bycia czarną kobietą – świat, który mogę zrozumieć tylko jako sojusznik i nie mam ochoty przyćmić”, dodała. „Ale to nie usprawiedliwia jej użycia ableistycznego języka – języka, który jest używany i ignorowany zbyt często. Język, którego możecie być pewni, że nigdy nie będę ignorować, bez względu na to, od kogo pochodzi i jakie są okoliczności.”

Podczas gdy Beyhive eksplodował z ekscytacją w weekend o tanecznej kolekcji, to już zebrał trochę dodatkowego backlashu od piosenkarki Kelis, która dała upust swojej frustracji w zeszłym tygodniu o tym, że nie została poinformowana o tym, że jej często samplowany singiel „Milkshake” z 2003 roku został interpolowany na Renaissance piosenkę „Energy.”

Czytaj również:  Uznanie krytyków: Tina Turner, Survivor i Supernova

Podczas gdy Kelis wydawała się być urażona tym, co uważała za brak profesjonalnej uprzejmości ze strony Queen Bey, która rzekomo nie dotarła do niej, aby poinformować ją o „Milkshake” mash-in, eksperci prawni zauważyli, że ponieważ Kelis była wykonawcą, ale nie kompozytorem-producentem, w piosence, nie było prawnego wymogu, aby dać znać.

Ta historia pierwotnie pojawiła się na Billboard.com.

Latest Posts

Nie przegap