sobota, 13 lipca, 2024

Ostatnie posty

Jak kostiumy w „Black-ish”, „Hacks”, „Only Murders in the Building” i „Pam & Tommy” pomogły w tworzeniu żartów

Black-ish (ABC)

Michelle Obama przychodzi na kolację! Oczywiście, najlepiej ubrana rodzina w telewizji przyniesie swoje sartorialne A-game, dzięki dziewięciokrotnej nominacji do nagrody Emmy Michelle Cole – zdobywając swoją piątą nominację za pracę w ostatnim sezonie sitcomu stworzonego przez Kenya Barrisa.

Goszcząc 44. pierwszą damę (grającą samą siebie), Johnsonowie również zapraszają do śmiechu – zwłaszcza po tym, jak lekarz Rainbow (Tracee Ellis Ross) i spec od reklamy Dre (Anthony Anderson) wykluczają dzieci i dziadków z okazji. „Uwielbiam to, jak knują, aby dowiedzieć się, jak ją zobaczyć”, mówi Cole, który współpracował za pośrednictwem ściśle tajnych zoomów ze stylistą Obamy, Meredith Koop, na jej wibrująco przytulny sweter JW Anderson. „Dla niej to zwykła kolacja, ale wszyscy inni byli over-the-top”

Aksamitna kurtka Dre do palenia w kolorze dyni marki Etro, nałożona na czarny golf, sygnalizuje jego sukces zawodowy i towarzyszącą mu podwyżkę wynagrodzenia. „Ubrał się dla swojej żony i robi to dla Michelle Obamy” – mówi Cole.

Dla byłej pierwszej damy Michelle Obamy, kolacja z Johnsonami jest swobodną sprawą – podczas gdy rodzina Black-ish’ubrana jest jak na królewską modłę.Dzięki uprzejmości Richarda Cartwrighta/ABC

Gdy cała trójka zasiada do kolacji, Junior (Marcus Scribner), w graficznie wzorzystym swetrze Dries Van Noten, nieopatrznie próbuje zrobić sobie zdjęcie z Obamą. Następnie, college grad Zoey (Yara Shahidi) saunters przez pokój w zbyt elegancki dla-doing-laundry lawendy i pyton-print zestaw przez Alessandra Rich pod pozorem wykonywania obowiązku – tylko zapytać o gifting próbek z jej linii mody upstart do ostatecznego influencers, Sasha i Malia. „Ona niesie kosz z praniem w swoich złotych butach” – mówi ze śmiechem Cole.

Rodzice Dre, Ruby (Jenifer Lewis) i Pops (Laurence Fishburne), również ubierają się jak amerykańska rodzina królewska. Cole wyobraża sobie Popa w smokingu, który „miał od zawsze”, podczas gdy Ruby przyklęka w majestatycznej sukni w kolorze fuksji, ozdobionej błyszczącą biżuterią z dżetów – i tiarą. „Skąd wzięli koronę?” – pyta Cole, przypuszczając, że Ruby wykorzystała wyrzuconą biżuterię najmłodszej wnuczki Diane (Marsai Martin). „Może Diane miała jakieś rzeczy w swojej skrzyni nadziei”.

Dla Cole, kolorowa moda odgrywa integralną rolę w portretowaniu trzech pokoleń odnoszącej sukcesy czarnej rodziny żyjącej amerykańskim snem w L.A. „To jest to, co reprezentujemy”, mówi. „To jest to, kim jesteśmy. Tak się ubieramy.”

Czytaj również:  Film Pixara "Astral" zakazany w Arabii Saudyjskiej z powodu pocałunku osób tej samej płci

Hacks (HBO Max)

Deborah Vance (Jean Smart) i jej pisarka Gen Z Ava (Hannah Einbinder) zabierają swój odświeżony stand-up act w trasę – uderzając w drogę i na pełne morze. „Deborah Vance płynąca w rejs była dla mnie jak cukierek,” mówi Kathleen Felix-Hager, która zdobyła swoją drugą nominację do nagrody Emmy.

Spodziewając się rejsu dla gejów, Deborah wchodzi w pastelowej bluzce i szlafroku marki Casablanca z charakterystycznym nadrukiem w stylu żeglarskim i wyścigowym. Jej wykonany na zamówienie różowy kapelusz z szerokim rondem – z dopasowaną lamówką odciętą od szlafroka – dopełnia całości. „Jak inaczej Deborah Vance wejdzie na statek wycieczkowy? Musi wyglądać niesamowicie. Musi być jak 'Jestem tu dla wszystkich moich ludzi!’ ” – mówi Felix-Hager. „A potem dowiaduje się, że tak naprawdę są to nie jej ludzie.”

To dlatego, że menedżer biznesowy Debry zarezerwował jej miejsce na lesbijski rejs, a ona sama musi przekonać do siebie publiczność, którą wcześniej obrażała. Deborah, która robi postępy, nosi jaskrawo pomarańczową bluzkę z kwiatowym nadrukiem i srebrnymi cekinami na przedramionach. „Deborah nadal chce być w centrum uwagi, nawet jeśli jest to bufet śniadaniowy” – mówi Felix-Hager. „Nadal ma w sobie odrobinę swojego Vegas flair”.

Kiedy Deborah Vance niespodziewanie rezerwuje występ na lesbijskim rejsie, stara się wyróżnić, przenosząc swoją modę z Vegas na pełne morze.Dzięki uprzejmości Karen Ballard/HBO Max

Deborah wnosi na pokład swój komediowy występ, wchodząc na scenę w swoim charakterystycznym błyszczącym pantoflu. Felix-Hager zaprojektował na zamówienie mieniącą się scenografię Deborah z „od stóp do głów z drobnych fioletowych i czarnych cekinów” Miękka, lejąca się tkanina wspiera scenariusz i reżyserię współtwórczyni Lucii Aniello, w której Deborah niezręcznie tańczy na scenie („O nie, ona robi Ellen” – mówi przerażona Ava) i odsłania swoje obnażone ramiona, co jeszcze bardziej zraża widzów urażonych tonem rutyny.

Deborah zostaje bezceremonialnie wyrzucona z rejsu. „Wiedziałam, że wylądują w pontonie i chciałam, żeby kolor był taki, że będzie się wybijał na oceanie” – mówi Felix-Hager o rzucającej się w oczy czerwonej, różowej i marynarskiej bluzce Deborah marki La DoubleJ, uzupełnionej taktyczną pomarańczową kamizelką ratunkową i szkarłatnym kapeluszem z delikatną falbanką. „Jest po prostu piękna, szykowna i w pewnym sensie śmieszna” – dodaje ze śmiechem.

Czytaj również:  współscenarzystka 'Thor: Miłość i Grom' Jennifer Kaytin Robinson opowiada o tym, jak udało się znaleźć zakończenie i kluczową scenę w dodatkowych zdjęciach

Only Murders in the Building (Hulu)

Nominowana po raz pierwszy Dana Covarrubias z sentymentem wspomina swoje początkowe przymiarki z Martinem Shortem do serialu z tajemnicami osadzonymi na Upper West Side. Jako Oliver Putnam, legenda komedii wprowadza charakterystyczny dla swojej postaci styl „showman-esque” poprzez napisaną w scenariuszu linię. „Naprawdę?! Czy nie widzisz tego płaszcza?!” krzyczy Oliver, gdy kierowca prawie uderza w byłego producenta z Broadwayu, gdy ten przechodzi na czerwonym świetle.

Płaszcz Olivera został napisany jako kudłaty „płaszcz w stylu psa bergamasco”, wyjaśnia Covarrubias. Jednak dzięki rozmowom z Shortem (i słynnemu nagietkowemu futru detektywa-amatora i podcastera Mabel Mora, granego przez Selenę Gomez), płaszcz Olivera ewoluował w dopasowany, ametystowy płaszcz Haidera Ackermanna. „Marty jest komikiem”, mówi Covarrubias. „To on powinien robić żarty, niekoniecznie kostium”.

Ponadprzeciętne osobowości Only Murders in the Building’septuagenarian są spotęgowane przez ich śmiałe i odważne wybory garderoby.Dzięki uprzejmości Craiga Blankenhorna/Hulu

Fioletowo-biały szalik Olivera z Turnbull & Asser w kropki nadawał ton jego dramatycznej garderobie pełnej designerskich kurtek, kamizelek i szyi z początku XXI wieku, które przypominały mu czasy świetności w showbiznesie, gdy produkował takie filmy jak Splash! The Musical i Newark! Newark! „Znaleźliśmy dla niego tak wspaniały teatralny wygląd,” mówi Covarrubias. „Marty jest tak ekspresyjny i dużo gestykuluje, a szalik porusza się razem z nim”.

Charles-Haden Savage (Steve Martin) uzupełnia trio detektywistyczne marynarskim płaszczem i krótko przystrzyżoną fedorą, które wyrażają jego zawodowy prymat jako gwiazdy dramatu policyjnego z lat 90. Brazzos. Covarrubias zainspirował się programami policyjnymi z tamtych czasów, aby znaleźć skórzany trencz w stylu vintage, który posłużył do stworzenia sceny z serialu „Show-with-in-a-show” w scenerii Bayou. „Chcieliśmy stworzyć naprawdę mocną sylwetkę, ponieważ chcieliśmy nawiązać do tej Brazzos sylwetki w obecnej linii czasowej” – mówi.

Only Murders to także zabawne polowanie na wielkanocne jajka dla fanów, którzy muszą zgadnąć, które riffy z improwizacji zostaną ostatecznie wycięte. Covarrubias również znalazła się w roli ad-libbingowej. „Oliver zawsze lubi swoje dipy. 'Dipy na obiad!’ „, mówi. Wyobraziła sobie Olivera zawsze gotowego do wyrywania i ukrywania tubek z greckimi przysmakami, dzięki czemu jego spodnie miały dużą ilość głębokich przegródek.

Czytaj również:  Katy Sullivan o pożegnaniu z historycznym portretem w "The Cost of Living" na Broadwayu

Pam & Tommy (Hulu)

Do ponownego zbadania społecznego traktowania, jakie Pamela Anderson (Lily James) zniosła po kradzieży i rozpowszechnieniu domowej seks-taśmy zrobionej z ówczesnym mężem Tommym Lee (Sebastian Stan), nominowana po raz pierwszy Kameron Lennox musiała znaleźć „bardzo delikatną równowagę” – ponieważ moda z połowy lat 90. jest po prostu z natury zabawna. „Nie chciałem się z nich nabijać” – mówi Lennox. „Mieli swój własny, niepowtarzalny styl, który zainspirował tak wiele osób wtedy, a nawet dziś”.

Historycznie dokładna garderoba pomogła podkreślić szybki wzrost obsesji na punkcie celebrytów, wzmocniony przez tabloidowych paparazzi i zmiany w technologii mediów. Po tym, jak zawartość kasety VHS zostaje udostępniona w rozwijającej się sieci WWW, Pam i Tommy próbują incognito udać się do biblioteki, aby uzyskać dostęp do Internetu w najbardziej rzucających się w oczy strojach z połowy lat 90: Pam w pastelowo niebieskiej frotowej bluzie z kapturem, przyciętych spodniach dresowych Hard Tail i szpilkach w stylu Ugg Christiana Louboutina, a Tommy w monochromatycznych czarnych szortach do połowy łydki i płaskiej czapce noszonej na głowie. „To był mały ukłon w stronę celebrytów próbujących się ukryć [from the paparazzi], a to nigdy nie działa” – mówi Lennox.

Pam & Tommy projektantka kostiumów Kameron Lennox pozyskała autentyczny wygląd z połowy lat 90. dla tytułowych bohaterów serialu Hulu.Dzięki uprzejmości Erin Simkin/Hulu

Nieuznawanie przez Tommy’ego wpływu skandalu na żonę osiąga szczyt podczas premiery Barb Wire, filmowego debiutu Pam. „Chciałem pokazać, że do niego to nie dociera” – mówi Lennox, który ubrał Stana w krzykliwy garnitur autorstwa kalifornijskiego producenta dziedzictwa El Pachuco Zoot Suits z Fullerton. „To właściwie jasnoczerwona tkanina tapicerska z płomieniami wciętymi w nią” – mówi Lennox. Wyobraziła sobie, że Tommy przerobił siatkowy tank top, który zachował z czasów swojej sławy jako hair-metalowiec i zauważa, że „na czubkach jego kowbojskich butów są płomienie”.

Garderoba z lat 90. podkreśla również, jak okrutny, mizoginiczny humor epoki nie był zabawny – co eksponuje wywiad z Jayem Leno, podczas którego Pam zachowuje godność. Lennox znalazła czarną sukienkę Versace z wiosny 1993 roku i dostosowała sylwetkę z dekoltem, by pasowała do ciążowej protezy Jamesa. „To świadectwo jej siły i osobowości, że wciąż zamierza posiadać to, kim jest, bez względu na to, co ludzie mówili o niej lub jak ją postrzegali, lub jak społeczeństwo zakładałoby, że powinieneś wyglądać [when pregnant]”, mówi Lennox. „Ona jest po prostu prawdziwa dla siebie”

Ta historia po raz pierwszy pojawiła się w lipcowym samodzielnym wydaniu magazynu The Hollywood Reporter. Aby otrzymywać magazyn, kliknij tutaj, aby zasubskrybować.

Latest Posts

Nie przegap