czwartek, 2 maja, 2024

Ostatnie posty

Lionsgate, Warner Bros. Discovery w czołówce hollywoodzkich spółek zyskujących w pierwszym kwartale

Lionsgate, Warner Bros. Discovery i Paramount Global znalazły się wśród przebojowych hollywoodzkich akcji pierwszego kwartału 2023 roku, otrząsając się z obaw inwestorów dotyczących takich wyzwań branżowych, jak rekordowe cord-cutting, doprowadzenie firm streamingowych do rentowności i chmury ekonomiczne zaciemniające perspektywy reklamowe, a także niedawna zmienność giełdowa spowodowana upadkiem banków. WWE, Cinemark, Roku i Spotify dołączyły do czołówki firm zyskujących w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku.

Czynnikami, które przyczyniły się do osiągnięcia lepszych wyników byli zazwyczaj eksperci z Wall Street, którzy coraz bardziej optymistycznie oceniają perspektywy finansowe spółek, ich szanse lub ich brak, a także potencjał do zawierania transakcji.

Weźmy na przykład Lionsgate, którego akcje skoczyły o 100 proc. rok do roku. Po tym jak wyniki za ostatni kwartał 2022 roku okazały się lepsze niż oczekiwała Wall Street, analityk Macquarie Tim Nollen podniósł swoją cenę docelową akcji o 1,50 USD do 10 USD, utrzymując jednocześnie swoją „neutralną” ocenę. „Pozytywnym czynnikiem jest dobry kontent studyjny i koncentracja na rentowności Starz” – podkreślił, zwracając również uwagę na redukcję zatrudnienia o 10 proc. Poza kolejną aktualizacją wyników w maju, wspomniał o planowanej transakcji jako nadchodzącym katalizatorze: „Lionsgate jest na dobrej drodze do podziału na dwie firmy do końca września, z celem ustawienia obu z atrakcyjnym bilansem.” Oddzielenie płatnej telewizji i działalności streamingowej Lionsgate od działalności studyjnej jest postrzegane jako uczynienie obu części bardziej atrakcyjnymi jako cele przejęcia.

Tymczasem Warner Bros. Discovery wyłonił się jako ulubieniec Wall Street na początku tego roku, a dowodem na to są akcje, które zyskały 58% od końca 2022 roku do końca marca. Po wyzwaniach związanych z cięciem kosztów po megamisji Discovery i AT&T’s WarnerMedia, która stworzyła konglomerat, oraz konieczności zajęcia się słabszym niż oczekiwano momentem w byłych aktywach medialnych AT&T, CEO David Zaslav i jego zespół koncentrują się w tym roku na możliwościach wzrostu, w tym marszu do rentowności streamingu i silnego tworzenia wolnych przepływów pieniężnych. W rezultacie, rosnąca lista analityków na Wall Street stała się byczo nastawiona do akcji WBD, a eksperci z Wells Fargo i Wolfe Research niedawno stwierdzili, że ryzyko spadkowe jest ograniczone.

Paramount Global, który na początku tego roku poinformował o silnym wzroście liczby abonentów streamingu w 2022 roku i odnotował największy całoroczny wzrost zysku z jednostek filmowych spośród wszystkich hollywoodzkich konglomeratów, również odnotował wzrost akcji w ciągu roku, w wysokości 30 procent. Zarząd zapowiedział, że pracuje nad osiągnięciem rentowności streamingu, jednocześnie zakładając powrót do ogólnego wzrostu zysków w 2024 roku. Analityk Bank of America Jessica Reif Ehrlich 28 marca podniosła cenę akcji Paramountu z „neutralnej” do „kupuj” i podniosła swoją cenę docelową o 8 dolarów do 32 dolarów na podstawie sumy wartości aktywów w scenariuszu sprzedaży. W raporcie zatytułowanym „Lista atrakcyjnych aktywów” Reif Ehrlich napisał: „Paramount posiada unikalną kolekcję aktywów, które mogłyby wzbudzić znaczne zainteresowanie kupujących, gdyby zostały wystawione na sprzedaż. Naszym zdaniem, sprzedaż aktywów Paramountu mogłaby równać się większej wartości, niż rynki publiczne przypisują dziś spółce.”

Czytaj również:  twórca "Andora" Tony Gilroy mówi o "Luthen's Good Day", "Post-Credit Scene" i sezonie drugim

Poza hollywoodzkimi konglomeratami, jedną z supergwiazd akcji w tym roku jest WWE, które jest zaangażowane w „przegląd swoich alternatyw strategicznych”, w tym możliwej sprzedaży. Przed największą coroczną galą WrestleMania 39, która odbędzie się w Inglewood’s SoFi Stadium 1 i 2 kwietnia, akcje WWE wzrosły o 33% do końca pierwszego kwartału, w związku z powtarzającymi się rozmowami na temat transakcji, ale także kreatywnym sukcesem, który przyciągnął większą widownię na pokazy wrestlingu. „Oglądalność WWE Raw wzrosła o 9 procent rok do roku do 13 marca, podczas gdy SmackDown wzrosła o 8 procent”, napisał analityk Wells Fargo Steven Cahall w nocie z 29 marca dla inwestorów. „SmackDown ustanowił rekordy bramek wszech czasów na dziewięciu rynkach, a Raw na siedmiu od 6 marca, podczas gdy wydarzenia premium na żywo (dawniej znane jako pay-per-views) były najwyższymi dochodami w historii” Wśród potencjalnych zalotników, którzy regularnie byli wymieniani, są tacy jak Endeavor Group, Liberty Media, Saudi Public Investment Fund i grupy private equity.

Akcje kin, na które wpływ miały obawy inwestorów związane z erą streamingu i pandemią COVID, również rozpoczęły rok mocniej, na czele z Cinemark Holdings, który w lutym pobił oczekiwania dotyczące wyników za czwarty kwartał i wzrósł o 75%. Ameryka Łacińska firmy również „dogania [krajowe] ożywienie”, napisał Jim Goss z Barrington Research 7 marca, potwierdzając swoją rekomendację „outperform” dla akcji. „Prognozujemy kontynuację odbicia w box office w tym roku … Bilans Cinemark wkraczający w kryzys był cennym atutem, umożliwiając spółce nawigację przez kryzys i inwestowanie w swój obszar działania w celu powrotu do wzrostu.”

Imax, wzrost o 30 procent, i AMC Theatres, wzrost o 27 procent, również zyskały na znaczeniu w związku z poprawiającymi się trendami w box office, Amazon’s MGM wypuszczającym filmy kinowe i niedawnym raportem, że Apple planuje wydać oszałamiający miliard dolarów rocznie na produkcję filmów, które będą również wysyłane do kin. „Przychody z box office w ujęciu kwartalnym wzrosły o 27 proc. rok do roku do 1,647 mld dolarów i przekroczyły naszą prognozę 1,608 mld dolarów (+20 proc.)” – napisał analityk Roth MKM Eric Handler w raporcie z 27 marca, ale zauważył też, że „względne wyniki pokazują, że przed nami jeszcze długa droga powrotu do znormalizowanych poziomów” widzianych przed pandemią.

AMC Theatres było również przedmiotem plotek o transakcjach, które podniosły akcje pod koniec kwartału. Jednak Alicia Reese, analityk Wedbush Securities, odrzuciła sugestie, że Amazon mógłby poważnie rozważyć przejęcie wystawcy w raporcie z 28 marca zatytułowanym „Amazon Unlikely to Acquire AMC”

Czytaj również:  Jak Fundacja Inevitable opracowała swoje "agresywne" rozwiązanie, aby płacić niepełnosprawnym pisarzom, aby nie zadowalali się pracą w charakterze konsultantów

Jej argumenty: „Amazon nie potrzebuje 10 tys. ekranów, aby wejść w biznes kinowy. Naszym zdaniem lepiej byłoby, gdyby Amazon kupił kawałek Cineworld [brytyjski rodzic Regala, który złożył wniosek o ochronę przed bankructwem]. Amazon mógłby kupić 1,000 ekranów za 200,000 dolarów za ekran, czyli 200 milionów dolarów. Dlaczego zamiast tego Amazon zdecydowałby się na zakup 10 000 ekranów za 8 miliardów dolarów?”

Ogólnie rzecz biorąc, w całym sektorze mediów i rozrywki wiele akcji przebiło szeroki rynek w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2023 roku. Notowane w USA akcje Sony Corp. wzrosły o 18%, Fox Corp. wspiął się na 13%, a AMC Networks wzrósł o 10,5%. W międzyczasie Comcast zyskał 6,5%, co było zgodne z 7,4% wzrostem indeksu S&P 500.

Akcje Walta Disneya, którego prezes Bob Iger rozpoczął reorientację i usprawnianie poprzez pierwszą rundę zwolnień w tym tygodniu, były przedmiotem wielu dyskusji na Wall Street, ponieważ inwestorzy i analitycy oceniają ich przyszłą trajektorię. Na przykład szacunki Anteny mówiły niedawno o 94-procentowej absorpcji podwyżek cen Disney+ i wzroście użytkowników planu wspieranego reklamami streamera. „Dane wspierają zapewnienia Igera o tym, że ceny Disney+ i treści pozostaną silne” – podsumował w niedawnym raporcie analityk Wolfe Research, Peter Supino, który ma rating „outperform” dla Disneya. „Jeśli ceny i adopcja zostaną połączone z efektywnością kosztową, moglibyśmy wyobrazić sobie potencjał progu rentowności bezpośrednio do konsumenta wcześniej w fiskalnym [roku] 2024” Tim Nollen z Macquarie również ma „outperform” na akcje, pisząc 29 marca: „Przejście w kierunku rentowności bezpośrednio do konsumenta jest kluczowe dla akcji Disneya. Zwolnienia pracowników … wraz z racjonalnymi decyzjami dotyczącymi wydatków na treści i kreatywnymi sposobami zarabiania na streamingu, mogą pomóc Disneyowi w osiągnięciu tego celu.” Inwestorzy jak na razie w tym roku wydają się podzielać taki optymizm, gdyż Iger realizuje swoje plany. W końcu w ciągu pierwszego kwartału akcje Disneya zyskały 12,5 procent.

Wśród spółek, które nie osiągnęły lepszych wyników niż rynek, znalazły się takie jak gigant kablowy Charter Communications (wzrost o 4,7%).

Niektóre akcje sektora nawet straciły na wartości w pierwszym kwartale 2023 roku, jak na przykład Dish Network, którego akcje spadły o 33 procent. Wśród pozostałych spadkowiczów znalazły się takie nazwy z branży muzycznej i audio jak Warner Music (spadek o 5.6 proc.), gdzie nowy prezes Robert Kyncl w lutym skupił się na „następnej fazie naszej ewolucji”; SiriusXM (spadek o 31 proc.), który wskazał na straty abonentów netto w 2023 roku, co ostatnio skłoniło Reif Ehrlich z BofA do obniżenia oceny z „kupuj” do „neutralnie”; oraz iHeartMedia (spadek o 34 proc.), któremu Ehrlich we wtorek obniżył ocenę z „neutralnie” do „nieformalnie” Podkreślił ekspert: „Bez znaczącego ponownego przyspieszenia w środowisku makro lub fundamentach iHeart, nie wierzymy, że iHeart wygeneruje wystarczająco znaczącą ilość wolnych przepływów pieniężnych, aby efektywnie przeprowadzić de-lewarowanie bilansu.”

Czytaj również:  Jennifer Garner wystąpi w thrillerze kryminalnym Bena Afflecka "Animals

Wbrew temu trendowi, akcje muzycznego giganta streamingu Spotify, które zakończyły pierwszy kwartał 63% wyżej. Wall Street pochwaliła spółkę za przyrzeczenie pod koniec stycznia, że będzie zaciskać pasa, a Cahall w zeszłym miesiącu podniósł akcje do „overweight”, pisząc: „Zaangażowanie Spotify w poprawę marży nabiera tempa”

Wśród różnych wyzwań dla sektora mediów i rozrywki, Wall Street będzie szczególnie uważnie przyglądać się komentarzom zarządu na temat i trendów na rynku reklamowym i przestrzeni streamingowej. „Spodziewamy się, że zarówno cykliczne, jak i świeckie presje obciążą wyniki spółek medialnych w 2023 roku” – ostrzegł 29 marca zespół analityków SVB MoffettNathanson. Nie prognozując recesji reklamowej, eksperci obniżyli szacunki dotyczące reklamy telewizyjnej dla Paramount, WBD, Fox i AMC Networks, napędzane przez „oczekiwane wyzwania w sieciach kablowych w pierwszym kwartale i reszcie roku”

Wśród dużych nazw technologicznych trendy z pierwszego kwartału były bardzo zróżnicowane. Akcje spółki matki Facebooka Meta skoczyły o 70 procent, Roku odbiły się od słabości z 2022 roku zyskując 62 procent, Apple wspiął się na 32 procent, Amazon 20 procent i Snap wzrósł 26,7 procent.

Netflix, którego akcje zakończyły pierwszy kwartał o 17 procent wyżej, pozostaje jedną z najbardziej gorąco dyskutowanych nazw, ponieważ rozwija swój tier reklamowy i rozprawia się z udostępnianiem haseł, rozszerza swoje ambicje w zakresie gier, a w czwartek ujawnił restrukturyzację swojego działu filmowego. „Uzyskanie sprawiedliwego udziału”, Reif Ehrlich zatytułował niedawny raport na temat danych stron trzecich o rozmachu subskrypcji firmy, którą ocenia jako „kupuj” „Wskazanie znacznie silniejszych niż oczekiwano danych dotyczących subskrypcji w Kanadzie jest zachęcającym znakiem, że niedawne rozprawienie się Netflixa z dzieleniem się hasłami napędza nowych subskrybentów do serwisu” – napisała. Wysiłki zmierzające do przejścia na płatne udostępnianie haseł „wydają się tworzyć znaczący upside do szacunków” – powtórzyła Cahall. „Widzimy, że jest to kluczowa część długoterminowego przypadku byka Netflixa, z komentarzem z pierwszego kwartału [zarobki] prawdopodobnie pozytywnym katalizatorem” A ostatni Bloomberg raport wskazał, że nowy ad tier giganta streamingu zyskał około 1 miliona użytkowników w kraju.

Jednak analityk Benchmark Matthew Harrigan nadal jest niedźwiedzi na streamerze. „Pozostajemy ostrożni na Netflixie” – podkreślił w raporcie z 21 marca. „Inicjatywy reklamowe i kłopotliwe ograniczenie dzielenia się hasłami powinny zwiększyć średni przychód na członka [ARM], ale w opinii Benchmarka w dużej mierze pozycjonują akcję, aby zrównoważyć presję konkurencyjną SVOD” Jego wniosek: „Netflix podlega tym samym trudnym warunkom rynku streamingu, co jego rówieśnicy, nawet jeśli jego marże operacyjne korzystają z dojrzałości w stosunku do nowszych podmiotów”

Etan Vlessing przyczynił się do powstania tego raportu.

Latest Posts

Nie przegap