poniedziałek, 13 maja, 2024

Ostatnie posty

twórca „Andora” Tony Gilroy mówi o „Luthen’s Good Day”, „Post-Credit Scene” i sezonie drugim

[Ta historia zawiera spoilery do Andora sezonu pierwszego.]

Teraz, gdy Andor sezon pierwszy dobiegł końca, twórca Tony Gilroy jest już gotowy do pracy nad sezonem drugim.

Showrunner uznanego przez krytyków serialu Disney+ Star Wars rozpoczyna obecnie zdjęcia, które potrwają do sierpnia 2023 roku, ale mimo to udało mu się wygospodarować trochę czasu, by odpowiedzieć na niektóre z zaległych pytań z finału pierwszego sezonu.

W „Rix Road” mieszkańcy Ferrix byli tak zainspirowani słowami Maarvy (Fiona Shaw) wypowiedzianymi przez hologram, że walczyli z siłami Imperium, które od dłuższego czasu okupowały ich miasto. Cassian (Diego Luna), który nie mógł nie zaryzykować wszystkiego, by wrócić do domu na pogrzeb przybranej matki, zdołał dostrzec w tłumie szpiega Luthena Raela (Stellan Skarsgard), a gdy już uwolnił Bix (Adria Arjona) z niewoli i zabrał ją oraz resztę przyjaciół z Dodge, dogonił cienistego Rebelianta na jego statku. Wiedząc, że Luthen chce związać luźne końce, Cassian ułatwił sprawę, oferując albo swoje życie, albo lojalność wobec Rebelii.

„To wielki dzień dla Luthena. Kiedy słucha przemowy Maarva, to nie jest duma z posiadania z jego strony … ale to kolejny zakątek farmy, który stara się rozwijać. Więc jest bardzo dumny, kiedy to słyszy,” Gilroy mówi The Hollywood Reporter. „I mój Boże, aby zakończyć dzień i mieć ten nowy zasób [Cassian] walk in [który] jest teraz zasadniczo mówiąc, 'Alright, I’m in. Przysięga krwi’, to jest całkiem dobry dzień, myślę.”

W odcinku pojawia się również rzadka Star Wars scena post-credit, która potwierdza, że Cassian i inni więźniowie Narkiny 5 w rzeczywistości budowali komponenty do Gwiazdy Śmierci, tej samej broni, która ostatecznie odbierze Andorowi życie w Rogue One. Pomimo ponownego wprowadzenia niszczyciela planet Star Wars, Gilroy mówi, że nadal będzie on zagrożeniem w tle drugiego sezonu, a jego konstrukcja nie będzie bardziej aktywna.

„To wciąż będzie nadchodzące zagrożenie. Rogue One jest o odkrywaniu tego, czym jest. [Sezon drugi jest] o tym, kto zbierze ostatnie okruchy chleba, które prowadzą do początku Rogue One„, mówi Gilroy.

W niedawnej rozmowie z THR, Gilroy mówi również o tym, dlaczego żaden z reżyserów sezonu pierwszego nie wraca na sezon drugi

Brawo, Tony.

Dziękuję. Kłaniam się.

Jesteś miłośnikiem historii, więc czy kondukt pogrzebowy zamieniony w zamieszki/atak był luźno oparty na czymś?

Pierwszy komp jest gdzieś pomiędzy tymi epickimi pogrzebami Provisional IRA. Boże, jest materiał z niektórych z nich i to jest po prostu niesamowite, w co te pogrzeby się zamieniają. A drugi komp to nowoorleański kondukt pogrzebowy drugiej linii, radość i dusza tego. Więc to są te dwa kompoty. Jest też pomysł na organizacje obywatelskie, takie jak Córki Ferrixa i orkiestrę społeczną złożoną z aspirujących muzyków. Dla każdego, kto zwraca uwagę, jest tam lekarz o imieniu Dr. Mullmoy [Matt Dunkley], i jest on głównym trębaczem w zespole. Więc widzisz różnych ludzi w mieście. Ale to właśnie stąd wszystko się wzięło.

ANDOR

AndorDisney+

Zastanawiałem się, dlaczego nie widzieliśmy Fiony Shaw w roli Maarvy od jakiegoś czasu i dlaczego zginęła poza ekranem, ale odpowiedziałeś na te pytania w najlepszy sposób.

Czy byłeś zaskoczony, gdy wróciła w hologramie?

Byłem! Ponieważ tak wiele działo się poza ekranem, początkowo myślałem, że sfingowałeś jej śmierć, żeby mogła poprowadzić atak z zaskoczenia.

Czytaj również:  Lori Loughlin zabiera głos po skandalu w Varsity Blues: "Nie można trzymać się negatywności. Życie jest zbyt krótkie"

Słyszałem tę teorię! Słyszałem tę teorię i byłem jak, „O mój Boże, to jest uzasadniony pomysł.” Byłem jak, „Wow, wykradli ciało i zrobili to wszystko”, więc to jest uzasadniony pomysł. Ale nie, Maarva była absolutnie martwa.

Andor

Fion Shaw w AndorDisney+

Czy Fiona Shaw była tam jeszcze tego dnia, aby wygłosić swoją mowę dla innych aktorów?

Nie, zrobiliśmy to [wystąpienie] najpierw.

Końcowa wymiana zdań między Cassianem a Luthenem pokazuje, że Cassian osiągnął punkt, w którym jest gotów umrzeć, by chronić ludzi, których kocha. „Or take me in” sugeruje również, że jest teraz gotowy do złożenia przysięgi Rebelii, jak również. Czy więc uśmiech Luthena to uśmiech dumy?

Tak, to wielki dzień dla Luthena. Gdy słucha przemówienia Maarva, to nie jest to duma z posiadania z jego strony. Jest i nie jest, ale to kolejny zakątek gospodarstwa, który stara się rozwijać. Więc jest bardzo dumny, gdy to słyszy. I mój Boże, zakończyć dzień i mieć ten nowy składnik wejść – który przeszedł przez wszystkie te rzeczy i nadal stoi i udało się nie zabić – a on teraz w zasadzie mówi, „W porządku, jestem w. Przysięga krwi”, to moim zdaniem całkiem dobry dzień.

Andor

Diego Luna w AndorDisney+

Kiedy rozmawiałem z Denise Gough i Kyle’em Sollerem o ich pierwszych dniach na Andor, oboje opisali ustawienie w finale. Czy najpierw kręciliście finał, czy był to pierwszy dzień dla niektórych aktorów?

Cóż, najpierw nakręciliśmy wszystko w Ferrixie, więc to możliwe [że finał był ich pierwszym dniem]. [Śledzenie] zawsze było zadaniem scenarzysty, i zawsze było moim zadaniem przy każdym filmie, przy którym byłem. To mniejsza praca, ale wciąż bardzo skomplikowana. Trzeba być osobą, która potrafi prześledzić całą drogę. Musisz być osobą, która wie, gdzie jesteś w historii przez cały czas. To ogromna zaleta dla reżyserów-pisarzy. Nawet jeśli nie wiedzą jak zrobić kamerę lub cokolwiek innego, mają ogromną przewagę, ponieważ są osobą, która naprawdę wie, gdzie jesteś przez cały czas. A w takim serialu jest to naprawdę skomplikowane. I wtedy reżyserzy przychodzą na bloki, i słusznie, oni dbają tylko o swoje gówno, które jest przed nimi. Czasami nie zwracają uwagi na to, co jest przed lub po. Czasami musimy robić takie rzeczy. Więc jedną z moich prac jest to, że muszę się upewnić o tych rzeczach, ale ci aktorzy są wszyscy bardzo dobrzy w tym, że wiedzą jak śledzić. Bardzo dobrze ufają mi i rozmawiają o tym, gdzie są. Więc to był prawdopodobnie pierwszy dzień dla nich, co jest trudną sceną do nakręcenia na początku, prawda?

Powiem.

Kiedy kręcisz [późnosezonową] scenę wcześnie, nie chcesz, żeby aktor przyszedł do ciebie trzy miesiące później i powiedział: „Cóż, naprawdę chciałbym to wiedzieć. Zrobiłbym to inaczej.” Więc nie chcesz tego słyszeć. Ja to słyszałem i to boli.

Andor

Denise Gough i Kyler Soller w AndorDisney+

Mon Mothma (Genevieve O’Reilly) sfabrykowała historię, że hazard jej męża jest odpowiedzialny za brakujące pieniądze na jej koncie.

Jesteś pierwszą osobą, która o tym wspomniała. Bardzo mi się to podoba. Dziękuję.

Dlaczego ona nadal przechodzi przez układ z rodziną Sculdun (Richard Dillane), jeśli już zasadziła się na tę związaną z hazardem przykrywkę?

Czytaj również:  Jak "Kung Fu Panda: Smoczy Rycerz" rozszerza trwającą prawie 15 lat franczyzę

Ona po prostu próbuje zatrzeć wszystkie ślady. Sculdun pierwotnie przyszedł i powiedział: „Och, znam pani męża” Więc w końcu Sculdun prawdopodobnie myśli, że tak naprawdę chodzi o hazardowe długi jej męża. Nie wie, jakie są prawdziwe cele. Ale chcę przez to powiedzieć, że ona po prostu zabezpiecza wszystkie podstawy. Jeśli ktoś będzie szukał, jeśli ktoś będzie się zastanawiał, dlaczego ona może pożyczać pieniądze lub jeśli Sculdun będzie się zastanawiał, dlaczego ona może pożyczać pieniądze, może to zrzucić na biednego Peerina [Alastair Mackenzie].

Andor

Genevieve O’Reilly, Bronte Carmichael, Alastair Mackenzie w AndorDisney+

Scena post-credit potwierdza, że Narkina 5 faktycznie budowała komponenty dla Gwiazdy Śmierci. Czy budowa Gwiazdy Śmierci będzie miała bardziej aktywną obecność w sezonie drugim, czy pozostanie jako zagrożenie w tle?

Nadal będzie to nadchodzące zagrożenie. Rogue One jest o odkrywaniu tego, czym jest. [Sezon drugi jest] o tym, kto zbierze ostatnie okruchy chleba, które prowadzą do początku Rogue One. W Rogue One, Cassian udaje się do Pierścienia Kafrene, by spotkać Tivika, który jest z grupy Saw, a ten mówi: „O mój Boże, to zabójca planet” Cassian wie jakieś gówno, ale szuka odpowiedzi. Więc będziemy odkrywać okruchy chleba, które do tego prowadzą, jasne. Ale mamy sytuację, w której Cassian nigdy nie dowie się, że to, co budował, jest tak naprawdę maszyną, która go zabije.

Czy zamierzasz stworzyć jakieś nowe sceny, które pasują do Rogue One linii czasowej, czy to będzie nowa perspektywa na istniejącą scenę, czy nowy moment pomiędzy?

Nie, będziemy iść liniowo do niego. To będzie jego wyjście, aby wejść na statek i udać się tam. Więc nie będziemy wchodzić w Rogue One.

Gdyby pieniądze nie stanowiły problemu, pokazałbyś zasadzkę na Kreegyr?

Cóż, w gramatyce naszego serialu pewnie bym tego nie zrobił. Nasza gramatyka jest dość rygorystyczna. Bez ustanowienia Kreegyr’a jako mówiącej postaci, jako kogoś z kim byliśmy lub innej peryferyjnej postaci, która jest tam czy coś, prawdopodobnie nie zrobiłbym tego. Nigdy nie idziemy nigdzie, gdzie jedna z naszych postaci nie wprowadziłaby nas w to, pomijając wielkanocne jajka [Gwiazdy Śmierci] i kilka takich ekstremalnych przypadków. Nawet z naszą kamerą, nasza gramatyka jest bardzo rygorystyczna w kwestii tego, na co pozwalamy sobie w perspektywie, którą możemy mieć. Więc, prawdopodobnie nie. Wziąłbym te pieniądze Kreegyr, które mi dajesz, i ulokował je gdzie indziej.

Czy Bix odpowiedział na pytanie Anto Kreegyr/Axis poza ekranem?

Scena kończy się zanim cokolwiek, ale ona po prostu dosłownie się tam załamuje. Nie ma dla nich odpowiedzi. Nie ma nic, czego by chcieli.

(Kompozytor Nick Britell napisał ten marsz pogrzebowy, prawda?

To pierwsza rzecz, którą zrobiliśmy razem. Tak naprawdę nawet się nie znaliśmy. To pierwszy projekt, który zrobiliśmy zanim zaczęliśmy kręcić. Zrobiliśmy to i niektóre z Ferrix banging i rzeczy. A potem nie widzieliśmy się przez jakieś sześć miesięcy, ale zrobiliśmy to najpierw, tak. Zakochaliśmy się w tym.

W sezonie drugim, wasze trzyodcinkowe arki będą najwyraźniej obejmować rok każdy, ale jak dokładnie to będzie działać? Czy będą skoki czasowe między odcinkami lub w obrębie każdego odcinka?

Są one właściwie super skondensowane. Są jak trzy dni, cztery dni, dwa tygodnie, cztery dni. Są naprawdę ciasne. To jest fajne w ten sposób. To właśnie jest w tym ekscytujące. Możesz wyjechać na rok, wrócić na piątek, sobotę i niedzielę, a potem przeskoczyć rok. Więc nie będą rozłożone. Nie będzie tak, że blok drugi odbywa się przez kolejny rok. Więc są bardzo skoncentrowani, co jest fajne. A potem trzeba uwzględnić całą negatywną przestrzeń i to, co się działo w międzyczasie.

Czytaj również:  Warner Bros. Discovery's Max, w tym "House of the Dragon", pojawi się w Movistar+ w Hiszpanii

Zacząłeś serię od tego, że Cassian pytał o swoją siostrę, a później Maarva próbowała go zniechęcić do dalszych poszukiwań. Czy zatem ten wątek zostanie w pewnym momencie pociągnięty ponownie?

To jest TBD. Nie chcę się wyłamywać przed tym pytaniem.

Nie przywróciłeś żadnego z reżyserów pierwszego sezonu, pomimo ich świetnej pracy. Czy chcieliście więcej tej nowej energii, która tak dobrze działała w pierwszym sezonie? [Uwaga: Ariel Kleiman, Janus Metz i Alonso Ruizpalacios będą reżyserować w drugim sezonie.]

Stary, bardzo się staraliśmy. Ben [Caron] nie chciał wrócić, bo miał swój film [Sharper] z Julianne Moore. Jest teraz wielkim reżyserem fabularnym, więc chce zobaczyć jak pójdzie mu fabuła. Bardzo chcieliśmy też, żeby Toby [Haynes] wrócił, ale zaciął się na Black Mirror. Nie mógł więc dać nam decyzji na czas i musieliśmy pociągnąć za spust.

Bardzo ciężko jest zdobyć dyrektorów. Jest mnóstwo ludzi, którzy cały czas robią zakupy dla tych samych osób, a jest ich tylko określona liczba. Nie jest łatwo robić ten serial. Nie można się uczyć w tej pracy, a my nie możemy podejmować dużych szans z tymi blokami. Ludzie muszą być dość doświadczeni, a więc to jest mniejsza grupa. Jest miliard spektakli i wszyscy szukają ludzi. A wiele osób ma psychologiczną przeszkodę. Mówią: „Nie chcę robić drugiego sezonu” A my odpowiadamy: „To nie jest drugi sezon. To zupełnie inna rzecz.” I tak jest dużo pracy z pozyskaniem reżyserów. To było o wiele trudniejsze niż kiedykolwiek myślałem.

Kiedy skończysz drugi sezon, czy myślisz, że będziesz otwarty na rozwijanie kolejnych Star Wars projektów bez bycia showrunnerem lub człowiekiem od spraw wewnętrznych?

Dosłownie nie mógłbym nawet zacząć odpowiadać na to pytanie. Nie ma sposobu, aby to wiedzieć. Z pewnością nie czuje tego w ten sposób dla mnie. Wygląda na to, że pod koniec tych pięciu lat będę chciał iść robić coś innego. Mam na myśli to, że zawsze lubię robić coś innego. Nigdy nie próbowałem robić tego samego ponownie, ale nie powiedziałbym nigdy, ani nie, ani nic. Ale to co wiem na pewno, to nie wiem.

Jaka była największa lekcja, którą wyniosłeś z sezonu pierwszego, a którą zastosujesz w sezonie drugim?

To wiedza i poczucie pewności, że cała energia i szalenie obsesyjna wibracja, którą stworzyliśmy, może nas nieść przez kolejny sezon, do sierpnia. Drugi skok z samolotu jest bardziej przerażający. Za pierwszym razem, gdy to robisz, twoja naiwność cię przenosi, ale to, co pokonuje przerażenie, to świadomość, że mamy naprawdę wspaniałą społeczność i atmosferę. Każdy jest filmowcem, a ci ludzie po prostu reagują, gdy dajesz im miejsce i wystarczająco dużo pieniędzy, by mogli wykonywać swoją pracę i mówisz im, jak dobrze to robią. Po prostu wrzuć to gówno na ekran i nie marnuj pieniędzy. To dobre uczucie wiedzieć, że mamy społeczność, która działa.

Andor jest teraz streamowany na Disney+. Ten wywiad został zredagowany dla długości i przejrzystości.

Latest Posts

Nie przegap