wtorek, 7 maja, 2024

Ostatnie posty

Podwyżka cen biletów w AMC Theatres: Ryzykowny zakład w niebezpiecznym czasie

W rzadkim, jeśli nie bezprecedensowym posunięciu, sieci kin w całych Stanach Zjednoczonych i Kanadzie obniżyły koszty wstępu na nową hollywoodzką premierę, komedię sportową oktogenu 80 dla Brady’ego, we współpracy z Paramount. Obejmowało to AMC Theatres, największy obwód w Ameryce Północnej i na świecie. Przez lata niektórzy dyrektorzy dystrybucji opowiadali się za zmiennymi cenami, w których bilety są obniżane w zależności od docelowej widowni filmu. W tym przypadku Paramount przedstawił dowody na to, że starsi widzowie są bardziej wrażliwi na ceny biletów.

Ale niebawem, gdy 80 dla Brady’ego zostało otwarte w weekend 4-6 lutego, osiągając przyjemny wynik 12,7 miliona dolarów, AMC ujawniło 7 lutego, że wprowadzi znaczną podwyżkę cen o 1 i 2 dolary dla wielu miejsc w środkowych, a nawet górnych sekcjach audytorium, zgodnie z przeglądem różnych map miejsc przez The Hollywood Reporter. Nowy program „Sightline” zapożycza się z przemysłu koncertowego, scenicznego i sportowego (lub linii lotniczych). Przednie rzędy będą jednak przecenione o 2$. Wiadomość ta szybko postawiła inicjatywę 80 for Brady na palniku, ponieważ plan AMC idzie w przeciwnym kierunku, wprowadzając wyższe koszty.

Dwa ogromnie różne eksperymenty cenowe biletów przychodzą w czasie gniewu dla biznesu teatralnego, który jeszcze nie doszedł do siebie po kryzysie COVID-19. (W zeszłym roku box office uderzył w 7,5 miliarda dolarów w kraju, wzrost od 2021 roku, ale spadek o 34 procent od pre-COVID 2019) Za kulisami istnieją obawy, że siedzenia AMC’s Sightline spowodują zamieszanie wśród konsumentów i stłumią frekwencję w kinie, nawet jeśli przychody będą wyższe.

Począwszy od 10 lutego, AMC wdroży plan w około 40 kinach na większych rynkach w Nowym Jorku, Chicago i Kansas City, źródła studyjne, które zostały poinformowane przez obwód mówią THR. Inne kina AMC na tych samych rynkach zachowają obecną strukturę cenową, aby zapewnić grupę kontrolną. Studiom powiedziano, że ta podwyżka cen jest testem. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, Sightline zostanie wprowadzony na terenie całych Stanów Zjednoczonych w najbliższych miesiącach. Jeśli pojawi się sprzeciw, sytuacja może się zmienić.

Czytaj również:  Bob Iger wypowiada się na temat odpowiedzialności za kontrolę broni w rocznicę Sandy Hook

Już teraz wielu wyraża swoje niezadowolenie na Twitterze, w tym aktor Elijah Wood. „Kino jest i zawsze było świętą demokratyczną przestrzenią dla wszystkich, a ta nowa inicjatywa @AMCTheatres zasadniczo karałaby ludzi za niższe dochody i nagradzała za wyższe” – napisał w poniedziałek Wood.

Członkowie programu lojalnościowego AMC Stubs A-List nie będą musieli płacić za preferowane miejsce w Sightline. Jednak dołączenie do A-List kosztuje $19.95, $22.95 lub $24.95 miesięcznie, w zależności od stanu (osoby mieszkające w Kalifornii i Nowym Jorku płacą wyższą kwotę). Członkowie bezpłatnego programu lojalnościowego AMC Stubs, Insider, będą mieli natychmiastowy dostęp do zniżki $2 na miejsca w pierwszym rzędzie.

„Być może preferowane miejsca siedzące to sposób na zwiększenie członkostwa w programie A-List, ale to zdecydowanie podwyżka cen” – mówi analityk Wall Street Eric Handler z MKM Partners. „Nie mam pojęcia, jak zareagują widzowie. Będziemy musieli się przekonać. Nie sądzę, by ceny były nieskończenie elastyczne. Będzie taki punkt, w którym konsumenci odepchną się” W 2022 roku średnia cena biletu w USA wynosiła 11,75 USD, według firmy EntTelligence zajmującej się danymi.

W AMC Lincoln Square 13 w Nowym Jorku, jednym z najbardziej ruchliwych teatrów w kraju, bilet na wieczorny pokaz regularny Magic Mike’s Last Dance 10 lutego kosztuje 17,99 USD. Preferowane miejsce kosztuje $19.99 po odliczeniu $2 dopłaty. Koszt pójścia do kina jest znacznie tańszy w innych miastach. W AMC Barrywoods 24 w Kansas City, na przykład, bilet na porównywalny pokaz Magic Mike 3 kosztuje $11.29. Preferowane miejsce kosztuje $12.29 po dopłacie $1. Wszystkie powyższe ceny są przed opłatami i podatkami. Członkowie programu AMC Stubs Premiere, którzy płacą 15 dolarów rocznie za program, nie muszą płacić opłaty dodatkowej.

Formaty premium już teraz kosztują znacznie więcej. Osoby chcące zobaczyć Ostatni taniec Magic Mike’a w Dolby Cinema na Lincoln Square zagrają 27,99 dolarów za zwykłe miejsce i 29,99 dolarów za miejsce preferowane. Opłata za wygodę w Lincoln Square wynosi 3,49$. Mapa jednego z pokazów Dobly Cinema Magic Mike 3 ujawnia, że wiele preferowanych miejsc zostało już zajętych.

Czytaj również:  Jessica Alba, LionTree's Aryeh Bourkoff wśród nowych członków zarządu Yahoo

Szefowie hollywoodzkich studiów filmowych martwią się jednak o tych widzów, którzy nie są tak chętni do płacenia więcej, lub którzy już mają wątpliwości co do powrotu do swoich kinowych nawyków. Jak zauważa jedno ze źródeł dystrybucji, „moim największym zmartwieniem jest to, że wszystkie te ceny staną się zbyt skomplikowane.”

I nie wiadomo, czy wystawcy będą replikować test 80 dla Brady’ego z innymi filmami skierowanymi do konkretnego demo. Paramount twierdzi, że jeszcze przez co najmniej dwa tygodnie nie będzie miał pełnych danych na temat tego, jak bardzo pomogły zniżki na bilety, ale zauważa, że sprzedaż filmu jest wyższa niż innego nowego filmu studia na rynku, M. Night Shyamalana Pukanie do drzwi.

Podczas minionego weekendu 1,3 miliona konsumentów wybrało się na film Paramount i Fifth Season 80 for Brady, w porównaniu do 1,1 miliona na Pukanie do drzwi, według EntTelligence. Średnia cena biletu na Brady’ego wyniosła 9,79 USD w porównaniu do 12,30 USD.Knock at the Cabinnieznacznie wygrał weekendowy wyścig z 14,1 mln USD, ale w poniedziałek przegrał z Brady’m.

„W biznesie, w którym jedyną innowacją w zakresie cen było pójście w górę, jest to dobry pierwszy krok” – mówi szef dystrybucji krajowej Paramountu Chris Aronson.

Latest Posts

Nie przegap