czwartek, 2 maja, 2024

Ostatnie posty

Przychody z reklam politycznych napędzają Nexstar w czwartym kwartale, The CW wykazuje 94 mln dolarów straty

Lokalny gigant telewizyjny Nexstar zgłosiła blockbuster czwartym kwartale, napędzany głównie przez wybuchowy wzrost w reklamie politycznej. To jest szczególnie jasne, patrząc na spółki podstawowej przychodów reklamowych (które nie obejmują polityczne), który był w dół nieznacznie rok do roku, zgodnie z resztą branży.

Nexstar zanotował w kwartale przychody w wysokości 1,49 mld dolarów, zysk netto w wysokości 178 mln dolarów oraz skorygowaną EBITDA w wysokości 662 mln dolarów. Przychody z reklamy podstawowej wyniosły 478 mln dolarów (spadek o 3,3 proc. rok do roku), a z reklamy politycznej – 266 mln dolarów (wzrost o 1 307 proc.).

W zeszłym kwartale Nexstar zamknął również transakcję przejęcia The CW, dzięki czemu krajowa sieć telewizyjna znalazła się w jego rękach. Firma zainstalowała nowe kierownictwo w The CW, i zawarła umowy na treści takie jak LIV Golf Tour.

Jak The Hollywood Reporter po raz pierwszy zauważył w zeszłym roku, The CW jest stratna, a Nexstar zgłosił 54 miliony dolarów „okazyjnego” zysku na zakupie. Restrukturyzacja firmy ma na celu skierowanie sieci w stronę rentowności.

Mimo to, jeśli ostatni kwartał jest jakimkolwiek wskaźnikiem, The CW jest nadal mocno w fazie tracenia pieniędzy. The CW miało w kwartale około 66,4 mln dolarów przychodów, ale odnotowało też 94 mln dolarów straty.

Na wezwaniu do zapłaty Nexstar CEO Perry Sook powiedział, że The CW stanie się „instrumentem do odblokowania krajowej możliwości reklamowej”, którą widzi firma. Dodał, że firma „już podjęła działania w celu poprawy i zróżnicowania naszych treści” z dodatkiem LIV Golf, i że będzie przerabiać programowanie The CW w czasie.

Spółka podała również wskazówki na 2023 rok, prognozując wolne przepływy pieniężne na poziomie 1,25 mld dolarów.

„Patrząc w przyszłość, rok 2023 skorzysta z renegocjacji naszych umów dystrybucyjnych z 2022 roku reprezentujących ponad połowę naszych abonentów, a rok 2024 skorzysta z reklam politycznych w roku wyborów prezydenckich i dodatkowych odnowień umów dystrybucyjnych” – powiedział Sook w oświadczeniu.

Czytaj również:  'Funny Girl' z Leą Michele w roli głównej bije rekord, a Broadway przygotowuje się do wakacji

Latest Posts

Nie przegap