niedziela, 5 maja, 2024

Ostatnie posty

Rihanna, Jeremy Pope, Anne Hathaway i inni przekazują miłość Karla Lagerfelda na Met Gala

Poniedziałkowa Met Gala w nowojorskim Metropolitan Museum of Art była bonafide lovefest dla Karla Lagerfelda, którego prace są prezentowane na nowej wystawie Costume Institute, Karl Lagerfeld: A Line of Beauty, która zostanie otwarta w piątek.

W przypadku niektórych motywów przewodnich Met Gala, wybory sartorialne mogą być trochę na wyrost i zdecydowanie zakorzenione w wywoływaniu szału w mediach społecznościowych. Podczas gdy to ostatnie było z pewnością prawdą w przypadku kilku stylizacji (witaj, Jared Leto), ogólny klimat poniedziałkowego wieczoru był nastawiony na oddanie hołdu nie tylko wielu, wielu projektom Lagerfelda stworzonym podczas jego sześciodekadowej kariery, ale także elementom, które definiowały samego człowieka i kodom projektowym, które z radością przyjął w kultowych domach, które sławnie nadzorował.

Chanel, główny sponsor gali, był zdecydowanym zwycięzcą w tym równaniu, nie tylko pod względem liczby gwiazd ubranych przez legendarny francuski dom mody – wśród nich znaleźli się Nicole Kidman, Margot Robbie, Kristen Stewart, współprowadzące galę Penelopé Cruz i Dua Lipa, Sofia Coppola, Marion Cotillard, Lizzo i Margaret Qualley – ale także poprzez mnogość odniesień, które łatwo rozpoznać nawet najbardziej przypadkowym fanom Chanel. Od używania kamelii i pereł w dużej ilości, po tweedowe boucle i czarno-białe połączenia – te kluczowe sygnatury od czasu, gdy Coco Chanel założyła swoją wytwórnię w 1910 roku, a następnie przyjęte i zmodernizowane, gdy Lagerfeld dołączył do domu w 1983 roku, zdominowały trendy na dywanie Met Gala.

W ostatnich dniach wybór Lagerfelda jako tematu tegorocznego wydarzenia wywołał kontrowersje w mediach społecznościowych wśród wznowienia gryzących komentarzy na temat kobiet i ich wagi, ruchu #MeToo, imigrantów i małżeństw gejowskich. Ale nastrój poniedziałkowego wieczoru był celebrujący.

Wśród najlepszych wyglądów na czerwonym dywanie Met Gala: Spódnica Cardi B w pełni ozdobiona czarnymi kameliami, przez singapurskiego projektanta Chen Peng i ponadwymiarowe białe kamelie Rihanna nosiła zarówno jako kaptur, jak i pelerynę nad dopasowaną białą jedwabną suknią, zaprojektowaną przez Pierpaolo Piccioli dla Valentino. Jeremy Pope natomiast zdobył nagrodę za najdramatyczniejszą kreację wieczoru w haftowanej w kwiaty pelerynie Balmain, która rozciągała się na 10 metrów, a Olivier Rousteing wykończył ją rysunkiem Lagerfelda – z kucykiem i okularami przeciwsłonecznymi. Kilka gwiazd również zdecydowało się uchwycić ducha osobistego stylu projektanta, w tym Jessica Chastain w czarnych okularach przeciwsłonecznych i platynowej peruce z jej czarną suknią Gucci i Simu Liu w Atelier Versace, nosząc plisowaną czarną kurtkę z dopasowanymi spodniami i białą koszulą z wysokim kołnierzem i czarnym krawatem, wygląd, który stał się uniformem dla Lagerfelda przez wiele lat przed jego śmiercią w lutym 2019 roku.

Rihanna attends The 2023 Met Gala

Rihanna bierze udział w Met Gala 2023 Jamie McCarthy/Getty Images

„Byliśmy naprawdę podekscytowani otrzymaniem zaproszenia”, Liu, która pracuje ze stylistką Jeanne Yang, powiedziała The Hollywood Reporter na czerwonym dywanie. „Biorąc pod uwagę, kim był Karl, wejście w tę estetykę było dla mnie naprawdę ekscytujące. Karl ma tak wiele do zaoferowania z perspektywy ikonicznego projektu, więc chciałem po prostu replikować to i złożyć hołd w każdy sposób, w jaki mogłem. W ten sposób powstał wysoki kołnierz, a krawat nieco wyskakiwał. Był krzykliwym człowiekiem, a dziś wieczorem ja też czuję się krzykliwy”

Czytaj również:  Agencja Johna Ceny próbowała odwieść go od roli w filmie "Barbie", ale aktor powiedział: "Nie jestem towarem"

Punktem wyjścia dla niestandardowego wyglądu Amandy Seyfried był naszyjnik Agrafe od Cartiera w 18-karatowym różowym złocie, drapowany wielopasmowy projekt z zapięciami typu haczyk i oczko, które biorą swoją wskazówkę z haute couture, które zainspirowało współtwórców Oscara de la Renty do zaprojektowania sukni w stylu nude-iluzji wykonanej z ponad 80 000 ręcznie drapanych koralików. „To bardzo Karl, [bardzo] Chloe z lat 70-tych”, powiedziała Seyfried w wywiadzie dla THR.

Amanda Seyfried attends The 2023 Met Gala

Amanda Seyfried na poniedziałkowej Met Gala.Noam Galai/GA/The Hollywood Reporter/Getty Images

Inne odniesienia nie były tak dosłowne, ale zostały przyjęte z podobnym duchem. Dla Anne Hathaway, Donatella Versace skupiła się na tweedzie boucle w kolorze kości słoniowej i perłach, wyszczególnionych za pomocą złotych agrafek, aby stworzyć suknię, która poślubiła kody Chanel Lagerfelda z słynną suknią Gianni Versace z 1994 roku noszoną przez Elizabeth Hurley. Dla Kim Kardashian, Daniel Roseberry Schiaparelli, który składał się ze sznurów ponad 50 000 słodkowodnych pereł drapowanych na nagim staniku i gorsecie, podczas gdy na drugim końcu spektrum, Maude Apatow była podekscytowana, gdy dowiedziała się, że oryginalna wersja satynowej i koralikowej sukni z wycięciami, którą miała na sobie, autorstwa Gabrieli Hearst dla Chloe (etykiety, którą Lagerfeld nadzorował przez prawie trzy dekady), czekała na nią wewnątrz wystawy. „Gabriela ponownie wyobraziła sobie tę sukienkę z projektu, który Karl wyprodukował w 1983 roku, i tak fajnie jest zobaczyć, co zrobił i jak stworzyła z tego coś nowego” – powiedział Apatow. „Gabriela naprawdę jest najfajniejszą osobą na planecie, a teraz nie mogę się doczekać, aby zrobić sobie zdjęcie obok sukienki OG”

Rachel Brosnahan podobnie zdecydowała się na sheer look w czarnej sukni kolumnowej Sergio Hudson z detalami z kryształów Swarovskiego. „Jestem wieloletnią fanką Sergio; on naprawdę zna się na kobiecych ciałach” – powiedziała Brosnahan. „I był naprawdę zainspirowany Karlem przez długi czas. Przesłał kilka obrazów referencyjnych, [w tym] piękną czarną siatkę z pokazu Karl for Chloe w latach 90-tych, więc przywracamy glam goth mesh z lat 90-tych na dywan.” Janelle Monáe żartowała, że jej tiulowa spódnica, noszona jako sukienka na czarnym, cekinowym bikini, jest wynikiem tego, co mogłoby się stać, „gdyby Thom Browne, Karl Lagerfeld i Janelle Monáe mieli trójkąt”

Jessica Chastain attends The 2023 Met Gala

Jessica Chastain bierze udział w Met Gala 2023Theo Wargo/Getty Images

Rami Malek, który często preferuje prace wynikające z partnerstwa Miuccia Prada i Raf Simons dla swoich występów na czerwonym dywanie, również podszedł do swojej stylizacji na Met Gala w sposób przemyślany. „Uwielbiam pracować z panią Pradą i Rafem, a była taka kolekcja z jesieni/zimy 2012, która moim zdaniem była przykładem tego, co mógłby zrobić Karl, ale w bardzo pradowski sposób” – powiedział Malek o swoim wyrazistym wyglądzie białej koszuli bez kołnierzyka i kamizelki z marynarskimi spodniami, sparowanej z biżuterią Cartier. „Więc poprosiłem ich o zainspirowanie go w oparciu o ten wygląd, a oni to zrobili i myślę, że zrobili to bezbłędnie”

Czytaj również:  'Halloween Ends': Jamie Lee Curtis powraca do ostatecznej walki w pierwszym trailerze

Dyrektor kreatywny Carolina Herrera Wes Gordon przyjął podobną strategię w przypadku czarno-białej sukni, którą stworzył dla modelki Adut Akech. „Istnieją wspólne kody elegancji pomiędzy Carolina Herrera i panem Lagerfeldem,” wyjaśnił dla THR. „Więc wziąłem pomysł czerni i bieli, aby czerpać z nich inspirację. Spódnica to setki ręcznie robionych kwiatów, podczas gdy gorset jest w całości ozdobiony perłami, a wszystko to ożywione przez Adut, która jest supermodelką na miarę wieków. Każdy dzisiejszy projektant został w pewnym momencie dotknięty i zainspirowany przez Karla Lagerfelda, więc dzisiejszy wieczór jest o świętowaniu i byciu szczerym w tej kwestii.”

Rzeczywiście, wielu uczestników przyniosło na wieczór swoje osobiste wspomnienia, malując obraz Lagerfelda jako ukochanego przyjaciela i mentora.

Met Gala - 2023 - Anne Hathaway - Jared Leto - Salma Hayek - Red Carpet Arrivals

Anne Hathaway w Versace; Jared Leto, przebrany za kota Choupette Karla Lagerfelda; i Salma Hayek w Gucci dzielą się chwilą na dywanie Met Gala.Noam Galai/GA/The Hollywood Reporter via Getty Images

„Był moim sąsiadem w Paryżu” – wyjaśniła Salma Hayek, która miała na sobie karmazynową suknię Gucci ozdobioną perłami na ramionach, o Lagerfeldzie. „I nie każdy może ci to powiedzieć, ale nawet jeśli poszedł do supermarketu, to i tak zrobił to jako on sam, z kucykiem i okularami przeciwsłonecznymi oraz pięknym czarno-białym garniturem. Nigdy nie przestał być sobą. Był taki zabawny i taki miły.”

Baz Luhrmann i Catherine Martin zgodzili się z tym. „Pracowaliśmy z Karlem wiele razy i był on siłą życiową” – powiedział Lurhmann. „Absolutnie nie był nostalgiczny; odmówił spojrzenia w przeszłość. Zamiast tego mógł pracować z klubem książki w dole drogi w środku nocy, podczas gdy produkował sesję na górze, a on złapałby cię w środku nocy i poprosił o założenie białej koszuli, podczas gdy dołączyłby do wszystkich na kolację na dole. Jego umysł po prostu nie działał jak u innych.”

Martin miał na sobie garnitur pierwotnie zakupiony od Chanel podczas kadencji Lagerfelda, ale mając na uwadze zrównoważony rozwój, zleciła jego przeróbkę przez australijski dom Romance Was Born przed Met Gala. „Ponownie wyobrazili sobie garnitur i ponownie wyhaftowali go, więc stał się uroczą kombinacją Karla i Australii,” powiedziała.

Czytaj również:  Beyoncé honoruje Tinę Turner podczas koncertu w Paryżu: "Błogosławiona, że mogłam być świadkiem jej blasku"

Inne pary dzielące się wspomnieniami z Lagerfeldem to Pierce Brosnan, ubrany w smoking z żakardowym nadrukiem Toma Forda, oraz jego żona, Keely Shaye Smith, w czarnej sukni z koralikami i dopasowanej tiulowej pelerynie Monique Lhuillier i niosąca czarną, wieczorową torbę Chanel z koralikami. „Karl przyszedł i sfotografował nasze dzieci z Keely i mną lata temu” – wspominał Brosnan. „Spędziliśmy popołudnie na plaży, jeszcze w czasach, gdy fotografia cyfrowa wchodziła do gry. Mamy wspaniałe zdjęcia, które kochamy dzięki Karlowi”

Kilku projektantów mody zaoferowało zakulisowe spojrzenie na to, jak Lagerfeld przyjął rolę mentora. „Kiedy po raz pierwszy dostałem pracę w Perry Ellis (…) dostałem telegram od Karla Lagerfelda – to było jeszcze w czasach telegramów – mówiący o tym, jak wyjątkową osobą jest Perry Ellis i że wie, że świetnie sobie tam poradzę” – wspominał Marc Jacobs. Zac Posen podobnie wspominał wskazówki projektanta: „Miałem szczęście otrzymać od niego wiele razy świetne rady”, powiedział. „Fotografował mnie, miałem okazję spędzać czas w jego bibliotece. Naprawdę lubił pielęgnować i pracować z nowymi talentami. Karl był też bardzo lojalny wobec ludzi, którzy pracowali z nim przez wiele lat. Są ludzie, którzy zaczynali z nim w jego zespole Patou [w późnych latach 50-tych], którzy przeszli z nim przez wszystkie jego domy. Był fantastyczny.”

Doja Cat attends The 2023 Met Gala

Doja Cat uczestniczy w The 2023 Met Gala w stroju Choupette.Noam Galai/GA/The Hollywood Reporter/Getty Images

Oczywiście, noc nie była pozbawiona fantazji, dzięki jednemu odniesieniu również ściśle związanemu z Lagerfeldem: jego ukochanemu kotu birmańskiemu, Choupette. Znana sympatia projektanta do jego alabastrowego pupila w późniejszych latach znalazła swoje odzwierciedlenie w kilku wypowiedziach na dywanie, z których nie najmniejsza była uprzejmość redaktor naczelnej Vogue Anny Wintour, której cekinowy strój Chanel zawierał subtelny motyw, który po bliższym przyjrzeniu się rzeczywiście zawierał wzór małych srebrnych kotków rozbryzganych na tkaninie. „Poszłam na koty” – zauważyła Wintour z uśmiechem w rozmowie z THR.

Chloe Fineman z Saturday Night Live, współprowadząca livestream Vogue, nosiła różowego kota z koralikami jako wieczorową torebkę, podczas gdy Doja Cat miała na sobie niestandardową suknię Oscara de la Renty wykonaną z piór, szkła morskiego i koralików bugle, która zakończona była kapturem ozdobionym kocimi uszami; wyszukany makijaż raperki również nawiązywał do hołdu dla Choupette. Nikt jednak nie poszedł dalej niż Jared Leto, który pojawił się na dywanie w kostiumie kota od stóp do głów, z przerośniętą kocią głową, która przypominała Choupette. Aktor zdjął głowę po kilku minutach, aby fotografowie mogli ujawnić jego tożsamość, a następnie zrzucił resztę kostiumu, aby pokazać, że pod spodem ma na sobie czarną tunikę z dopasowanymi spodniami i pelerynę ze zdobionymi ramionami, wszystko dzięki tytułowej linii Lagerfelda i koordynowane przez dyrektora kreatywnego marki, Huna Kima.

Pośród morza wyglądów, które równoważyły kody projektowe Lagerfelda z elegancką możliwością noszenia, hołd Leto był z pewnością najbardziej skandalicznym oświadczeniem nocy. Ale biorąc pod uwagę źródło inspiracji aktora, człowiek, którego wszyscy świętowali w poniedziałek wieczorem, byłby tylko zachwycony.

Latest Posts

Nie przegap