czwartek, 2 maja, 2024

Ostatnie posty

Strajkujący showrunnerzy zbierają się, by przedyskutować żądania studia: „Nie możemy być jednego dnia na wojnie, a następnego u ich partnerów”

Showrunners pakowane WGA Theater w sobotę w Beverly Hills podczas wielogodzinnego spotkania gildii zaprojektowany, aby zaktualizować przemysłu telewizyjnego starszych pisarz-producentów na stan strajku WGA przeciwko Alliance of Motion Picture and Television Producers.

Spotkanie odbyło się po pierwszym tygodniu strajku i jak studia, w tym Disney, Warner Bros. Discovery i Paramount, między innymi, wysłał listy w zeszłym tygodniu domagając się, że showrunners kontynuować nie pisanie obowiązków produkcyjnych, w niektórych przypadkach w sposób, który może potencjalnie przekroczyć linię pikiety. List Disneya, na przykład, powiedział showrunnerom, że w tym charakterze „mogą… być zobowiązani” do wykonywania tak zwanych usług „(a) do (h)”, których wykonywanie jest zabronione przez zasady strajku WGA.

„Wszyscy są tak zgodni i zjednoczeni [w całej rozciągłości]”, powiedział jeden z długoletnich showrunnerów uczestniczących w spotkaniu, który zauważył, że podczas strajku WGA w latach 2007-08, kwestia powrotu do pracy jako producent wygenerowała wiele konfliktów i kłótni wśród członków gildii. „Jest zupełnie inaczej niż w ’07.”

Współprzewodniczący komitetu negocjacyjnego WGA Chris Keyser ponownie zajął centralne miejsce w sobotę, powtarzając uwagi ze środowego wiecu, które nakreśliły jak rozmowy z AMPTP się załamały przed przejściem do większej dyskusji na temat tego, dlaczego showrunnerzy nie powinni wykonywać usług nie związanych z produkcją scenariusza lub promować swoich programów podczas strajku.

„To tak proste, że jesteśmy w stanie wojny ze studiami”, powiedział jeden z showrunnerów na temat uwag Keysera. „Nie możemy być na wojnie jednego dnia i być ich partnerami następnego. Jeśli idziemy na imprezę For Your Consideration [Emmy], to jesteśmy ich partnerami. Jest to w pewnym sensie niemożliwe, aby oddzielić swój mózg producenta od mózgu pisarza. Wszystko naprawdę jest pisaniem, zwłaszcza gdy jesteś showrunnerem.”

Ann Farriday, starszy dyrektor WGA ds. organizacji członków, wysłał e-mail z zaproszeniem do showrunnerów w piątek, wzywając ich do spotkania z kierownictwem gildii w sobotę, aby omówić „gdzie jesteśmy, jak się tu dostaliśmy i gdzie idziemy stądŹródła opisały scenę jako wypełniony dom i „większy niż cokolwiek” podobnego z ostatniego strajku WGA, który trwał 100 dni w 2007-08. Zgodnie ze stroną internetową lokalu, jego pojemność wynosi nieco poniżej 500 miejsc, a ci, którzy byli obecni, opisują frekwencję jako równą pojemności, jeśli nie większą.

Czytaj również:  MrBeast Scores Hans Zimmer to Soundtrack Latest YouTube Video

Wśród obecnych w sobotę znaleźli się Damon Lindelof (Peacock’s Mrs. Davis), David E. Kelley (ABC’s Big Sky, Max’s Love & Death, Netflix’s The Lincoln Lawyer), Bill Lawrence (Apple’s Ted Lasso, Shrinking), Alex Kurtzman (the Star Trek franchise at Paramount+) and Shawn Ryan (Netflix’s The Night Agent). Przy śniadaniowych burritos, kilku starszych pisarzy obecnych na spotkaniu mówi, że zostali zachęceni przez urzędników gildii do podzielenia się odmiennymi opiniami na temat pracy niezwiązanej z pisaniem.

„Fakt, że niezgoda została zachęcona przez Keysera i Davida Goodmana [współprzewodniczącego komisji negocjacyjnej WGA] był dużą zmianą”, powiedział jeden z uczestników spotkania. „Jako ktoś, kto był jednym z dysydentów [podczas walki gildii z agencjami o opłaty za pakowanie], nie było to zachęcane podczas kampanii ATA. To inny świat bez Davida Younga na czele.”

Ryan, pięciokrotny członek komitetu negocjacyjnego WGA, który nie bierze udziału w tej rundzie, mówił z publiczności o tym, dlaczego w 2007 roku zmienił zdanie i opowiedział się przeciwko wykonywaniu usług producenckich dla studiów. Opisał tę sytuację jako „niekończącą się serię dylematów etycznych, które nigdy nie mogły być rozwiązane, zanim stwierdził, że to czyste odejście od produkcji”, według jednego z członków obecnych na sali.

Podczas spotkania, showrunnerzy podnieśli rozbieżne wskazówki, które otrzymywali od przedstawicieli i pracodawców, jeśli chodzi o ich obowiązki producenckie. „Każdy ma inną reprezentację i pracuje dla różnych studiów, które są na różnym poziomie hardcore’u w tej kwestii. To trudne, kiedy dostajesz 'przerażający list’, który jest tym, co oni nazywali,” powiedział jeden z uczestników. WGA zachęcało showrunnerów, aby dotarli do swoich osobistych sytuacji nie w grupowym ustawieniu spotkania, ale jeden na jeden.

W piątek gildia odpowiedziała na raporty dotyczące listów studyjnych, wysadzając Disneya w szczególności. „Zasady zabraniają hyphenates (członkowie, którzy są zatrudnieni w podwójnych funkcjach) z wykonywania jakichkolwiek usług pisania, w tym „(a) do (h)” funkcje,” związek stwierdził z jego zasad strajku, co stawia showrunners i pisarz-producentów w quandary jak poruszać się rozbieżne wymagania pracodawcy i związku.

Czytaj również:  Steven Spielberg, Martin Scorsese i Paul Thomas Anderson przedłużają współpracę z TCM

„(A) do (h) pojawiały się często,” mówi ten sam uczestnik spotkania, weteran showrunnerów, który przyznał, że nie wiedział co obejmują te obowiązki, ponieważ dopiero niedawno o nich usłyszał. „Przypominali nam, że nie możemy wykonywać [tych obowiązków]. Problem polega na tym, że bardzo trudno jest określić, gdzie kończy się pisanie, a zaczyna inna rzecz.”

Inni liderzy WGA na scenie to Ellen Stutzman, główny negocjator WGA, który wszedł w rolę po tym, jak zachodni oddział związku dyrektor wykonawczy, David Young, poszedł na zwolnienie lekarskie pod koniec lutego, współprzewodniczący komitetu negocjacyjnego David Goodman, sekretarz związku i skarbnik Betsy Thomas oraz prezydent Meredith Stiehm. Stutzman powtórzyła swoje środowe komentarze o tym, że WGA otrzymuje wsparcie od innych związków, wyróżniając w sobotę Teamsters. Stutzman zauważyła, że ten strajk różni się od tego z lat 2007-08, ponieważ kilka głównych kwestii jest specyficznych dla pisarzy, co sprawia, że jest mało prawdopodobne, że WGA zaakceptuje ten sam układ, który został zaoferowany Directors Guild of America. Podczas ostatniego strajku, DGA zawarła umowę przed pisarzami, która stanowiła szablon dla ostatecznego kompromisu WGA ze studiami.

„To, czego Ellen nie powiedziała, to nie spodziewajcie się powtórki z 2007 roku, gdzie DGA przychodzi i zawiera umowę, a my przyjmujemy ich umowę – bo nawet jeśli wynegocjują najlepszą umowę na świecie, to ta umowa nie zaadresuje problemów z mini pokojami, ochroną przęseł i pisarzami pracującymi na minimum” – powiedział inny obserwator.

Strajk WGA rozpoczął się 2 maja po tym, jak WGA i AMPTP nie mogły dojść do porozumienia i wygasła obecna minimalna umowa podstawowa gildii. Podczas środowych wieców w L.A. i Nowym Jorku, WGA wyraziła solidarność z innymi gildiami – w tym z Directors Guild of America i SAG-AFTRA, których własne kontrakty ze studiami wygasają 30 czerwca. Członkowie różnych gildii dołączyli do pisarzy na liniach pikiet w tym tygodniu, aby pokazać solidarność i wsparcie w walce z AMPTP o centralne kwestie, w tym wyższe pułapy płac, przejrzystość danych od streamerów i regulację mini-pokoi i wykorzystanie sztucznej inteligencji. Negocjacje pomiędzy DGA i AMPTP rozpoczynają się w przyszłym tygodniu.

Czytaj również:  Kino Lorber przygotowuje film "Costa Brava, Lebanon" z udziałem Nadine Labaki (wyłączność)

Podsumował inny weteran showrunner: „Każde pytanie [w sobotę] dotyczyło tego, jak mogę najlepiej pogłębić sprawę? Wszyscy robią właściwe rzeczy.”

Latest Posts

Nie przegap