niedziela, 19 maja, 2024

Ostatnie posty

Sad Meghan Markle na amerykańskiej Riwierze ma wiele błysku i fanfar – ale jak dotąd niewiele więcej

Nowa marka lifestylowa Meghan Markle, American Riviera Orchard, ma wiele błysku i fanfar – ale jak dotąd niewiele więcej.

Najnowszy projekt księżnej Sussex został ogłoszony w Internecie na początku tego miesiąca za pomocą wideo przedstawiającego mamę dwójki dzieci w kuchni prosto z filmu Nancy Meyers.

W momentach, które są szczytem Markle, 42-latka była również widziana zbierającą kwiaty i pozującą w czarnej sukni balowej.

Wciąż jednak pozostają istotne pytania dotyczące marki: Kto w nią inwestuje, kto nad nią pracuje – i kto produkuje towary, od dżemów i galaretek po świece, pielęgnację skóry i karmę dla zwierząt domowych?

Nowa lifestylowa marka Meghan Markle, American Riviera Orchard, wystartowała wśród błyszczących fanfar – ale wokół niej jest wiele tajemnic. Getty Images
Markle została zauważona na targu rolniczym w Montecito w Kalifornii. Regionalni dostawcy twierdzą, że jeśli ma zamiar używać przydomka tego obszaru, American Riviera, powinna pozyskiwać lokalne produkty. JISHPhoto
Jeśli Markle chce sprzedawać cokolwiek na lokalnym targu rolnym, będzie musiała ubrudzić sobie ręce. „Kalifornia jest surowa, jeśli chodzi o umieszczanie na naszym znaku, że uprawiamy to, co sprzedajemy” – powiedziała Maureen Claffey, która jest współwłaścicielką Red Hen Cannery w Carpinteria w Kalifornii. JISHPhoto

Dobrze poinformowane źródła w innych markach lifestyle’owych powiedziały Page Six, że American Riviera Orchard jest tematem plotek na branżowych grupach What’sApp w Los Angeles.

Co jednak znamienne, nie słyszeli oni jeszcze nic o zatrudnianiu przez Markle kupców lub zespołu sourcingowego.

Jeden z wtajemniczonych, który zna Sussexów, powiedział Page Six, że wygląda to na typowy projekt Markle: dużo przepychu, mało treści. „Oni [Harry i Meghan] konsekwentnie ogłaszają i wprowadzają rzeczy naprawdę wcześnie … do jakiego momentu?” – powiedział informator.

Źródła bliskie Markle wskazują, że nie podano jeszcze żadnych ram czasowych dla faktycznego wprowadzenia produktu na rynek.

Markle zadebiutowała swoją marką w obszernej czarnej sukni balowej. Instagram/@americanrivieraorchard
Markle ogłosiła uruchomienie swojej marki American Riviera Orchard za pośrednictwem gazowanego wideo. Instagram/@americanrivieraorchard

Page Six może jednak potwierdzić, że finansiści, z którymi Markle i książę Harry byli widziani podczas networkingu – w tym miliarder z Wall Street Ken Griffin oraz kosmetyczna potentatka Victoria Jackson i jej mąż, marketingowy guru multimilioner Bill Guthy, oboje bliscy kumple Sussexów – nie inwestują.

Ani Ari Emanuel, szef WME, mega agencji talentów, która podpisała kontrakt z Markle prawie rok temu.

Uważa się, że Markle pracowała nad projektem z hollywoodzkim finansistą Adamem Lillingiem.

Mówi się, że Markle jest zapaloną kucharką i pokazała swoje umiejętności w kuchni społecznościowej w Wielkiej Brytanii po wydaniu książki kucharskiej, aby zebrać fundusze dla ofiar tragicznego pożaru Grenfell w Londynie w 2018 roku. Shutterstock

Jak wcześniej ujawniła Page Six, Sussexowie zostali przedstawieni Lillingowi, który kieruje funduszem private equity Plus Capital, przez ich bliską przyjaciółkę i sąsiadkę z Montecito w Kalifornii, Ellen DeGeneres, która współpracuje z nim od lat.

Trio było widziane podczas niespodziewanego odnowienia ślubu DeGeneres z żoną Portią de Rossi w zeszłym roku. Lilling był niedostępny dla komentarza.

Czytaj również:  gwiazda 'Stranger Things' Noah Schnapp jest "brutalnie rozwalony" przez Nutellę

Projekt będzie powiązany z nowym programem Markle na Netflix, który podobno teraz kręci, starając się podążać śladami Marthy Stewart i Joanny Gaines.

Nazwa American Riviera Orchard pochodzi od eleganckiej części Kalifornii, w której mieszkają Markle i książę Harry. American Riviera Orchard

Podczas wywiadu dla The Cut w 2022 roku Markle podarowała pisarzowi kosz z domowymi owocami i warzywami, a także słoik dżemu ze spersonalizowaną etykietą z Etsy.

Widniał na niej napis Lili Bunny Garden + Larder, po jej córce księżniczce Lilibet – czy to może być wskazówka dotycząca jej produktów w spiżarni?

Cokolwiek by to nie było, już wzbudza niepokój sąsiadów.

Markle chce pójść w ślady Gwyneth Paltrow – ale źródła wskazują, że Goop został uruchomiony organicznie 16 lat temu. Jonathan Hordle/Shutterstock

Kerry Clasby, rolnik ekologiczny, który prowadzi Malibu Fig Ranch i zaopatruje czołowych szefów, w tym Toma Collichio i Jeana George’a Vongirechtena, powiedział, że Markle musi również uważać na używanie nazwy America Riviera – pseudonimu dla eleganckiego regionu Santa Barbara, który obejmuje Montecito.

„Jeśli nazywasz to Amerykańską Riwierą, naprawdę powinieneś [pozyskiwać składniki] uprawiane w Santa Barbara” – powiedział Clasby dla Page Six. „W przeciwnym razie trafiasz do hurtowni w centrum Los Angeles, gdzie wszystkie produkty pochodzą z Meksyku lub Chile”.

„Kuchnia powinna być tam również [w rejonie Santa Barbara], chyba że po prostu umieszczają na niej swoją nazwę i robią ją gdziekolwiek, lub dostają ją gotową. I wtedy to jest hype.”

Mówi się, że Markle chce naśladować Marthę Stewart w swoim nowym programie Netflix. Getty Images
Kolejna inspiracja dla Markle: Guru domu i ogrodu Joanna Gaines. Jessica Attie

Chociaż Markle została zauważona na targu rolniczym w Montecito, Sam Edelman, dyrektor generalny The Santa Barbara Certified Farmers Market Association, powiedział nam, że według jego wiedzy księżna nie współpracuje z żadnym z rolników w grupie.

Jeśli jednak Markle chce sprzedawać cokolwiek na swoim lokalnym targu, będzie musiała ubrudzić sobie ręce.

„Kalifornia jest surowa, jeśli chodzi o umieszczanie na naszym znaku informacji, że uprawiamy to, co sprzedajemy” – powiedziała Maureen Claffey, która wraz z mężem jest właścicielką Red Hen Cannery w Carpinteria w Kalifornii. „Aby sprzedawać dżem truskawkowy na targu rolniczym, musisz uprawiać truskawki.”

Markle i Harry torują sobie drogę w USA od czasu opuszczenia rodziny królewskiej w marcu 2020 roku. Christopher Neundorf/EPA-EFE/Shutterstock

Claffrey jest fanem Markle po spotkaniu z nią: „Moja córka założyła małe stoisko z watą cukrową i [Markle i książę Harry] kupili od niej watę cukrową. Po spotkaniu z nimi i zobaczeniu, jak zareagowali na moją córkę i jak pozytywnie byli nastawieni w wietrzny dzień, to wiele mówi. To, jak ludzie traktują dzieci, gdy nikogo nie ma w pobliżu, wiele mówi.”

Czytaj również:  Camilla Parker Bowles nie jest "rasistowską" królewną, twierdzą pałacowi insiderzy

Jedno ze źródeł, które dobrze zna Markle, powiedziało Page Six, że od dawna marzeniem byłej aktorki było kontynuowanie The Tig, lifestylowej strony internetowej, którą prowadziła podczas grania w dramacie telewizyjnym „Suits” Zawierała ona porady dotyczące podróży, przepisy kulinarne i spostrzeżenia na temat mody.

Markle zamknęła ją w 2017 roku po poznaniu Harry’ego i przed ślubem z rodziną królewską.

Sussexes jedli w restauracji Texas BBQ la Barbecue na początku tego miesiąca i pozowali z właścicielką Allison „Ali” Clem. Dzięki uprzejmości la Barbecue/Mega
Para była w Teksasie po tym, jak Markle wzięła udział w panelu z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet na konferencji SXSW. Dzięki uprzejmości la Barbecue/Mega

„Zawsze była wielką fanką Goop i chciała stworzyć rozszerzenie The Tig”, powiedziało źródło o Markle i American Riviera Orchard.

Starsza postać w branży lifestylowej zwróciła uwagę, że założycielka Goop, Gwyneth Paltrow, organicznie rozwinęła swój biznes – obecnie wyceniany na około miliard dolarów – od kuchennego stołu 16 lat temu.

Patlrow mówiła o tym, jak sama chodziła na spotkania z dostawcami.

„Wszyscy spekulują na temat American Riviera Orchard”, powiedziała lifestylowa postać. „Ale ktoś taki jak Gwyneth zaczął od wysyłania newslettera raz w tygodniu i był bardzo osobisty, trochę jak teraz Substack. W tamtym czasie był to bardzo nowatorski pomysł, ale nie zarabiała na tym biznesie przez około siedem lat. Celem było stworzenie społeczności i czegoś wartościowego, a nie biznesu.

Podczas wywiadu dla The Cut w 2022 roku Markle podarowała pisarzowi słoik dżemu ze spersonalizowaną etykietą z napisem Lili Bunny Garden + Larder – nazwaną na cześć jej córki księżniczki Lilibet (po lewej, z Markle i bratem Archie). Netflix

„Do 2015 roku nie korzystała z żadnych zewnętrznych źródeł finansowania.”

Dopiero wtedy Paltrow przekształciła swoją pasję do rzeczy takich jak czyste kosmetyki w markę i pracowała nad stworzeniem własnych produktów kosmetycznych ze specjalistami.

Goop współpracuje obecnie z liderami branży kosmetycznej i modowej, w tym z byłymi pracownikami LVMH i inwestorami z czołowych firm, takich jak NEA.

„W przypadku Goop wszystko, co się wydarzyło, pochodziło z bardzo stopniowego, autentycznego miejsca … Gwyneth nie postanowiła stworzyć tego, czym jest dzisiaj”, powiedziała postać stylu życia.

Markle od dawna chciała uruchomić kontynuację swojego starego bloga lifestylowego, The Tig. Getty Images

To Mandana Dayani – prezes firmy Sussexes Archewell od maja 2021 do grudnia 2022 – jako pierwsza przyszła do Markle z listą propozycji biznesowych, jak nam powiedziano.

Czytaj również:  Lily Allen: Posiadanie dzieci "całkowicie zrujnowało" moją karierę muzyczną

Inne źródło, które zna Sussexów, powiedziało: „Mandana miała wymyślić biznes, który zarabia pieniądze, ale odeszła … ale wiem, że przedstawiła Meghan kilka pomysłów.”

Dayani odmówiła komentarza.

Markle omówiła również pomysły z Sarah Harden, CEO firmy produkcyjnej Reese Witherspoon Hello Sunshine, podały źródła.

Książę i księżna Sussex współpracują z hollywoodzkim milionerem Adamem Lillingiem. ALilling/Twitter

Jak donosi Puck, Markle zaczerpnęła inspirację dla swojej nowej marki z Flamingo Estate, ulubionej marki celebrytów, która sprzedaje świece, produkty do pielęgnacji skóry i artykuły spiżarniane – w tym miód za 250 dolarów sprzedawany przez gwiazdy, w tym Julianne Moore (z dochodem przeznaczonym na cele charytatywne).

Księżna Sussex była w pewnym momencie w trakcie rozmów z założycielem Flamingo Estate Richardem Christiansenem, aby połączyć siły.

„Wiem, że Meghan odbyła wiele spotkań z Richardem, ale to nie wyszło” – powiedziała osoba związana ze stylem życia.

Christiansen był niedostępny dla komentarza.

Ale inny informator, który zna Markle, nie jest pewien, czy tłum Flamingo Estate jest zainteresowany.

Ręce Markle układają kwiaty w filmie przedstawiającym American Riviera Orchard. Instagram/@americanrivieraorchard

„Ona myśli, że jej publiczność jest zamożna i nosi Cartier i Tiffany – bo tak jest” – powiedział informator. „Ale ja myślę, że to J Crew. Ona jest naprawdę na rynku średniej klasy.”

Zgłoszenie znaku towarowego American Riviera Orchard zostało złożone w Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych 2 lutego przez firmę Mama Knows Best, LLC. Od tego czasu złożono dwa kolejne wnioski, rejestrując nazwę dla zastawy stołowej, książek kucharskich, pościeli domowej, artykułów spiżarni, w tym dżemów i past do smarowania, papeterii do pakowania prezentów, świec, mat do jogi i karmy dla zwierząt domowych.

Markle mogłaby oczywiście wykorzystać swoją stronę AmericanRiviera.com do sprzedaży swoich ulubionych produktów innych marek, a także własnych towarów.

Ale cokolwiek robi, eksperci twierdzą, że lepiej się pospieszyć, jeśli chce zarobić w tym roku.

„Z pewnością Meghan miałaby już gotowe produkty, inaczej by tego nie ogłosiła” – powiedziało nam jedno ze źródeł zajmujących się merchandisingiem. „Będzie chciała mieć asortyment świąteczny, a na to jest już prawie za późno.”

Latest Posts

Nie przegap