Nowa marka lifestylowa Meghan Markle, American Riviera Orchard, ma wiele błysku i fanfar – ale jak dotąd niewiele więcej.
Najnowszy projekt księżnej Sussex został ogłoszony w Internecie na początku tego miesiąca za pomocą wideo przedstawiającego mamę dwójki dzieci w kuchni prosto z filmu Nancy Meyers.
W momentach, które są szczytem Markle, 42-latka była również widziana zbierającą kwiaty i pozującą w czarnej sukni balowej.
Wciąż jednak pozostają istotne pytania dotyczące marki: Kto w nią inwestuje, kto nad nią pracuje – i kto produkuje towary, od dżemów i galaretek po świece, pielęgnację skóry i karmę dla zwierząt domowych?
Dobrze poinformowane źródła w innych markach lifestyle’owych powiedziały Page Six, że American Riviera Orchard jest tematem plotek na branżowych grupach What’sApp w Los Angeles.
Co jednak znamienne, nie słyszeli oni jeszcze nic o zatrudnianiu przez Markle kupców lub zespołu sourcingowego.
Jeden z wtajemniczonych, który zna Sussexów, powiedział Page Six, że wygląda to na typowy projekt Markle: dużo przepychu, mało treści. „Oni [Harry i Meghan] konsekwentnie ogłaszają i wprowadzają rzeczy naprawdę wcześnie … do jakiego momentu?” – powiedział informator.
Źródła bliskie Markle wskazują, że nie podano jeszcze żadnych ram czasowych dla faktycznego wprowadzenia produktu na rynek.
Page Six może jednak potwierdzić, że finansiści, z którymi Markle i książę Harry byli widziani podczas networkingu – w tym miliarder z Wall Street Ken Griffin oraz kosmetyczna potentatka Victoria Jackson i jej mąż, marketingowy guru multimilioner Bill Guthy, oboje bliscy kumple Sussexów – nie inwestują.
Ani Ari Emanuel, szef WME, mega agencji talentów, która podpisała kontrakt z Markle prawie rok temu.
Uważa się, że Markle pracowała nad projektem z hollywoodzkim finansistą Adamem Lillingiem.
Jak wcześniej ujawniła Page Six, Sussexowie zostali przedstawieni Lillingowi, który kieruje funduszem private equity Plus Capital, przez ich bliską przyjaciółkę i sąsiadkę z Montecito w Kalifornii, Ellen DeGeneres, która współpracuje z nim od lat.
Trio było widziane podczas niespodziewanego odnowienia ślubu DeGeneres z żoną Portią de Rossi w zeszłym roku. Lilling był niedostępny dla komentarza.
Projekt będzie powiązany z nowym programem Markle na Netflix, który podobno teraz kręci, starając się podążać śladami Marthy Stewart i Joanny Gaines.
Podczas wywiadu dla The Cut w 2022 roku Markle podarowała pisarzowi kosz z domowymi owocami i warzywami, a także słoik dżemu ze spersonalizowaną etykietą z Etsy.
Widniał na niej napis Lili Bunny Garden + Larder, po jej córce księżniczce Lilibet – czy to może być wskazówka dotycząca jej produktów w spiżarni?
Cokolwiek by to nie było, już wzbudza niepokój sąsiadów.
Kerry Clasby, rolnik ekologiczny, który prowadzi Malibu Fig Ranch i zaopatruje czołowych szefów, w tym Toma Collichio i Jeana George’a Vongirechtena, powiedział, że Markle musi również uważać na używanie nazwy America Riviera – pseudonimu dla eleganckiego regionu Santa Barbara, który obejmuje Montecito.
„Jeśli nazywasz to Amerykańską Riwierą, naprawdę powinieneś [pozyskiwać składniki] uprawiane w Santa Barbara” – powiedział Clasby dla Page Six. „W przeciwnym razie trafiasz do hurtowni w centrum Los Angeles, gdzie wszystkie produkty pochodzą z Meksyku lub Chile”.
„Kuchnia powinna być tam również [w rejonie Santa Barbara], chyba że po prostu umieszczają na niej swoją nazwę i robią ją gdziekolwiek, lub dostają ją gotową. I wtedy to jest hype.”
Chociaż Markle została zauważona na targu rolniczym w Montecito, Sam Edelman, dyrektor generalny The Santa Barbara Certified Farmers Market Association, powiedział nam, że według jego wiedzy księżna nie współpracuje z żadnym z rolników w grupie.
Jeśli jednak Markle chce sprzedawać cokolwiek na swoim lokalnym targu, będzie musiała ubrudzić sobie ręce.
„Kalifornia jest surowa, jeśli chodzi o umieszczanie na naszym znaku informacji, że uprawiamy to, co sprzedajemy” – powiedziała Maureen Claffey, która wraz z mężem jest właścicielką Red Hen Cannery w Carpinteria w Kalifornii. „Aby sprzedawać dżem truskawkowy na targu rolniczym, musisz uprawiać truskawki.”
Claffrey jest fanem Markle po spotkaniu z nią: „Moja córka założyła małe stoisko z watą cukrową i [Markle i książę Harry] kupili od niej watę cukrową. Po spotkaniu z nimi i zobaczeniu, jak zareagowali na moją córkę i jak pozytywnie byli nastawieni w wietrzny dzień, to wiele mówi. To, jak ludzie traktują dzieci, gdy nikogo nie ma w pobliżu, wiele mówi.”
Jedno ze źródeł, które dobrze zna Markle, powiedziało Page Six, że od dawna marzeniem byłej aktorki było kontynuowanie The Tig, lifestylowej strony internetowej, którą prowadziła podczas grania w dramacie telewizyjnym „Suits” Zawierała ona porady dotyczące podróży, przepisy kulinarne i spostrzeżenia na temat mody.
Markle zamknęła ją w 2017 roku po poznaniu Harry’ego i przed ślubem z rodziną królewską.
„Zawsze była wielką fanką Goop i chciała stworzyć rozszerzenie The Tig”, powiedziało źródło o Markle i American Riviera Orchard.
Starsza postać w branży lifestylowej zwróciła uwagę, że założycielka Goop, Gwyneth Paltrow, organicznie rozwinęła swój biznes – obecnie wyceniany na około miliard dolarów – od kuchennego stołu 16 lat temu.
Patlrow mówiła o tym, jak sama chodziła na spotkania z dostawcami.
„Wszyscy spekulują na temat American Riviera Orchard”, powiedziała lifestylowa postać. „Ale ktoś taki jak Gwyneth zaczął od wysyłania newslettera raz w tygodniu i był bardzo osobisty, trochę jak teraz Substack. W tamtym czasie był to bardzo nowatorski pomysł, ale nie zarabiała na tym biznesie przez około siedem lat. Celem było stworzenie społeczności i czegoś wartościowego, a nie biznesu.
„Do 2015 roku nie korzystała z żadnych zewnętrznych źródeł finansowania.”
Dopiero wtedy Paltrow przekształciła swoją pasję do rzeczy takich jak czyste kosmetyki w markę i pracowała nad stworzeniem własnych produktów kosmetycznych ze specjalistami.
Goop współpracuje obecnie z liderami branży kosmetycznej i modowej, w tym z byłymi pracownikami LVMH i inwestorami z czołowych firm, takich jak NEA.
„W przypadku Goop wszystko, co się wydarzyło, pochodziło z bardzo stopniowego, autentycznego miejsca … Gwyneth nie postanowiła stworzyć tego, czym jest dzisiaj”, powiedziała postać stylu życia.
To Mandana Dayani – prezes firmy Sussexes Archewell od maja 2021 do grudnia 2022 – jako pierwsza przyszła do Markle z listą propozycji biznesowych, jak nam powiedziano.
Inne źródło, które zna Sussexów, powiedziało: „Mandana miała wymyślić biznes, który zarabia pieniądze, ale odeszła … ale wiem, że przedstawiła Meghan kilka pomysłów.”
Dayani odmówiła komentarza.
Markle omówiła również pomysły z Sarah Harden, CEO firmy produkcyjnej Reese Witherspoon Hello Sunshine, podały źródła.
Jak donosi Puck, Markle zaczerpnęła inspirację dla swojej nowej marki z Flamingo Estate, ulubionej marki celebrytów, która sprzedaje świece, produkty do pielęgnacji skóry i artykuły spiżarniane – w tym miód za 250 dolarów sprzedawany przez gwiazdy, w tym Julianne Moore (z dochodem przeznaczonym na cele charytatywne).
Księżna Sussex była w pewnym momencie w trakcie rozmów z założycielem Flamingo Estate Richardem Christiansenem, aby połączyć siły.
„Wiem, że Meghan odbyła wiele spotkań z Richardem, ale to nie wyszło” – powiedziała osoba związana ze stylem życia.
Christiansen był niedostępny dla komentarza.
Ale inny informator, który zna Markle, nie jest pewien, czy tłum Flamingo Estate jest zainteresowany.
„Ona myśli, że jej publiczność jest zamożna i nosi Cartier i Tiffany – bo tak jest” – powiedział informator. „Ale ja myślę, że to J Crew. Ona jest naprawdę na rynku średniej klasy.”
Zgłoszenie znaku towarowego American Riviera Orchard zostało złożone w Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych 2 lutego przez firmę Mama Knows Best, LLC. Od tego czasu złożono dwa kolejne wnioski, rejestrując nazwę dla zastawy stołowej, książek kucharskich, pościeli domowej, artykułów spiżarni, w tym dżemów i past do smarowania, papeterii do pakowania prezentów, świec, mat do jogi i karmy dla zwierząt domowych.
Markle mogłaby oczywiście wykorzystać swoją stronę AmericanRiviera.com do sprzedaży swoich ulubionych produktów innych marek, a także własnych towarów.
Ale cokolwiek robi, eksperci twierdzą, że lepiej się pospieszyć, jeśli chce zarobić w tym roku.
„Z pewnością Meghan miałaby już gotowe produkty, inaczej by tego nie ogłosiła” – powiedziało nam jedno ze źródeł zajmujących się merchandisingiem. „Będzie chciała mieć asortyment świąteczny, a na to jest już prawie za późno.”